Пошук

Архів записів

Друзі сайту







Історична Волинь
Освітній навігатор
Рівненщина: регіональний інформаційний портал
Бібліоміст


читання інновації книжкова виставка книги РДОБ УБА бібліоміст Рівне Англійська мова аудіокнига бібліотека Інтернет бібліотеки Проект інтерактивна конференція акція Конкурс краща книга Рівненщини проекти навчання тренінг бібліотекарі реклама соціальні мережі майстер-клас Юлія Ковальчук громада влада Всеукраїнський день бібліотек Рівненська обласна бібліотека Рівненська область дозвілля письменник Бібліофест переможці перемога зустріч Грант презентація круглий стіл незрячі книга досвід обласна бібліотека освіта Письменницький маршрут інформаційні технології професійне читання фахова періодика інсталяція

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0






Вівторок, 31.01.2023, 02:52
Вітаю Вас Гість | RSS

Libr.Net

методичний блог Рівненської обласної універсальної наукової бібліотеки
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » 2019 » Січень » 28 » STEAM освіта
14:29
STEAM освіта

СТЕМ-освіта

Система освіти має виховувати,

а не вбивати креативність

та творчі здібності

Сер Кен-Робінсон

Ми почали часто чути слова STEM-освіта, але не всі розуміють, а що це. Про те, що потрібно поєднувати науки в школі, працювати на їх практичну направленість говорять вже давно, посилаючись на тести PISA та приклади Фінляндії, де вважають, що якщо молода людина вже на виході зі школи буде володіти актуальним запасом практичних знань з урахуванням всіх сучасних комп'ютерних технологій та навичками пошуку інформації,то можна очікувати, що вона принесе користь не тільки самій собі, а й державі.
Сучасні школярі – покоління, яке вже звикло отримувати інформацію насамперед візуально. Тож учителі та батьки, які прагнуть отримати найкращий результат, повинні почати використовувати нові методи навчання вже сьогодні. Спробуйте скористатися напрацюваннями американської освітньої методики STEM. Концепція STEM-освіти є новою для України ,однак вона вже формується на державному рівні.

STEM-освіта – це:

STEM-освіта – це низка чи послідовність курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти після школи або для того й іншого, вимагає різних і більш технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять.

STEM-освіта – це одна з основних тенденцій у світовій системі освіти. Акронім STEM вживається для позначення популярного освітнього напряму, що охоплює природничі науки (S - Science), технології (T - Technology), технічну творчість (Е-Engineering) та математику (М-Mathematics). Він спрямований на посилення реалізації навчальних програм природничо-наукового компоненту за допомогою інноваційних технологій. STEM (S - science, T - technology – Е-engineering – М-mathematics).
 

  • STEM вживається для позначення популярного напряму в освіті, що охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) та математику (Mathematics). Це напрям в освіті, при якому в навчальних програмах посилюється природничонауковий компонент + інноваційні технології. Технології використовують навіть у вивченні творчих, мистецьких дисциплін. Продовження читати у архівованому файлі.
  • Взяті окремо чотири предмети STEM визначаються таким чином:

    Наука є вивченням природного світу, в тому числі законів природи, пов’язаних з фізикою, хімією, біологією, а також оперуванням або застосуванням фактів, принципів, концепцій, пов’язаних з цими дисциплінами.

    Технологія включає в себе всю систему людей і організацій, знань, процесів і пристроїв, які входять до створення та функціонування технологічних артефактів, а також самі артефакти, тобто продукти технологічної діяльності.

    Інжиніринг є сукупністю знань про дизайн та створення продуктів і способу вирішення проблеми. Інжиніринг використовує поняття науки та математики, а також технологічні процедури та інструменти.

    Математика вивчає закономірності і взаємозв’язки між величинами, цифрами та формами. Математика включає теоретичну математику і прикладну математику.
     

    Проте єдине розуміння поняття STEM-освіти відсутнє. Кожний освітній простір певної країни визначає його самостійно. Така система освіти, починаючи з раннього дитинства, привчає дитину жити у реальному світі, що швидко змінюється, навчає своєчасно реагувати на ці зміни. На ринку праці успішними є ті, хто вміє критично мислити, бути розвиненою творчою особистістю. Діти, яких виховують за такою системою, беззаперечно стають лідерами соціуму, легко адаптуються та знаходять місце в житті.

    Існує декілька варіантів цього терміну:
     

    STEM = Science + Technology + Engineering + Mathematics (природничі науки, технологія, інжиніринг, математика).

    STEAM = Science + Technology + Engineering + Arts + Mathematics (природничі науки, технологія, інжиніринг, мистецтво, математика).

    STREAM = Science + Technology + Reading+wRiting + Engineering + Arts + Mathematics (природничі науки, технологія, читання + письмо, інжиніринг, мистецтво, математика).

    На сучасному етапі дітей потрібно навчати (в тому числі й завдяки СТЕМ технологіям) креативному, аналітичному, інноваційному мисленню; вмінню ефективно розв’язувати проблеми, приймати рішення; ефективній комунікації, співробітництву, роботі в команді та в проектах; інформаційній грамотності, ефективній моделі використання IКT; глобальному громадянству, персональній та соціальній відповідальності.
     

    Основними складниками STEM-освіти є:

  • багатоскладова інтеграція,
  • синтез знань,
  • дослідницький підхід в опануванні знань,
  • відкритий підхід до навчання,
  • стимуляція високого рівня мислення,
  • досвідченість,
  • проектування.
  • експерименти та лабораторні дослідження,
  • створення інтерактивних моделей,
  • конструювання,
  • використання міжпредметних зв’язків.
  • Актуальність стем-освіти

    Чому STEM-освіта так актуальна? Стрімка еволюція технологій веде до того, що незабаром найбільш популярними та перспективними на планеті фахівцями стануть програмісти, IT-фахівці, інженери, професіонали в галузі високих технологій і т.д. У віддаленому майбутньому з'являться професії, про які зараз навіть уявити важко, всі вони будуть пов'язані з технологією і високо технологічним виробництвом на стику з природничими науками. Особливо будуть затребувані фахівці біо- та нано-технологій.

    Постає питання - як підготувати таких фахівців? Навчання - це не просто передача знань від учителя до учнів, це спосіб розширення свідомості і зміни реальності.

    У STEM-освіті активно розвивається креативний напрямок, що включає творчі та художні дисципліни (промисловий дизайн, архітектура та індустріальна естетика і т.д.). Тому що майбутнє, засноване виключно на науці, навряд чи когось порадує. Але майбутнє, яке втілює синтез науки і мистецтва, хвилює нас вже зараз. Саме тому вже сьогодні потрібно думати, як виховати кращих представників майбутнього.
     

    На думку американських вчених, спроба активізувати освіту тільки в напрямку науки без паралельного розвитку Arts-дисциплін може призвести до того, що молоде покоління позбудеться навичок креативності.

    У штаті Массачусетс, наприклад, прийнято законодавство, яке зобов'язує проводити рейтинг шкіл не тільки за рівнем виконання учнями стандартних тестів, але також і по тому, наскільки навчальний план кожної школи сприяє посиленню креативності учнів. Так званий «індекс креативності».

    Освіта в галузі STEM є основою підготовки співробітників в області високих технологій. Тому багато країн, такі як Австралія, Китай, Великобританія, Ізраїль, Корея, Сінгапур, США проводять державні програми в галузі STEM-освіти.
     

    Розвиток суспільства потребує якісно нового рівня освіти, підвищення її конкурентоспроможності, розв'язання стратегічних завдань, пов'язаних з новими економічними і соціокультурними умовами з огляду на інтеграцію України у світовий освітній простір. Формування освіченої, творчої особистості, здатної діяти в нових соціально-економічних умовах передбачає оновлення змісту й тактики здійснення навчального процесу, спрямованого на розвиток особистості учнів, їх креативності. Сучасні умови вимагають від учнів не лише певних знань, умінь і навичок, а й здатності до розв'язання винахідницьких завдань.

    У зв'язку з цим впровадження в навчально-виховний процес STEM-освіти дозволяє поєднати науку зі шкільними знаннями, сформувати в учнів найважливіші характеристики, які визначатимуть компетентного фахівця у майбутньому.
     

    Стем-освіта: шляхи впровадження та сучасні виклики

    Система освіти має бути реформовано так, щоб стимулювати креативні якості молоді.

    Один із шляхів цього - впровадження молодих, по-новому мислячих талановитих людей в різні державні структури, відповідальні за економічну політику.

    Впровадження STEM-освіти змінить економіку нашої країни, зробить її більш інноваційною та конкурентоспроможною. Адже за деякими даними залучення тільки 1% населення до STEM- професій підвищує ВВП країни на $50 млрд. А потреби у STEM-фахівцях зростають у 2 рази швидше, ніж в інших професіях, тому що STEM розвиває здібності до дослідницької, аналітичної роботи, експериментування та критичного мислення.
     

    – Творчість. Творчість та інновації йдуть пліч-о-пліч. «Креатив» може вдихнути нове життя у будь-який науковий і технологічний проект, показати його ще не розкриті можливості. Більш того, ті, хто здатний вийти за межі технічних навичок і мислити нестандартно, можуть винаходити щось абсолютно нове в багатьох інших областях життєдіяльності людини.

    Впровадження в навчально-виховний процес методичних рішень STEM-освіти дозволить сформувати в учнів найважливіші характеристики, які визначають компетентного фахівця:

    - уміння побачити проблему;

    - уміння побачити в проблемі якомога більше можливих сторін і зв’язків;

    - уміння сформулювати дослідницьке запитання і шляхи його вирішення;

    - гнучкість як уміння зрозуміти нову точку зору і стійкість у відстоюванні своєї позиції;

    - оригінальність, відхід від шаблону;

    - здатність до перегруповування ідей та зв’язків;

    - здатність до абстрагування або аналізу;

    - здатність до конкретизації або синтезу;

    - відчуття гармонії в організації ідеї.
     

    Сьогодні STEM-підходи реалізуються в багатьох українських школах. Позашкільна STEM-освіта в державі – це й різноманітні олімпіади, і діяльність Малої академії наук, інших закладів позашкілля, і різноманітні конкурси і заходи: Intel Techno Ukraine; Intel Eco Ukraine; Фестиваль науки Sikorsky Challenge; наукові пікніки, хакатони і багато іншого. STEM навчання завжди передбачає використання інформаційно-комунікаційних технологій.

    Які навички отримує дитина в процесі навчання?

    На відміну від класичної, в нашому розумінні, освіти, за STEM дитина отримує набагато більше автономності. На процес навчання набагато менше впливають стосунки, що склалися між учнем та вчителем, що дає можливість більш об’єктивно оцінювати прогрес. За рахунок такої автономності, дитина вчиться бути самостійною, приймати власні рішення та брати за них відповідальність. Зі слів Елада Інбара, засновника компанії, що займається інтеграцією роботів у навчальний процес шкіл Сполучених Штатів, коли діти взаємодіють роботами, вони легше сприймають власні помилки.

    Навички критичного мислення та глибокі наукові знання отримані в результаті навчання за STEM, дозволяють дитині вирости новатором – двигуном розвитку людства.
     

    STEAM на уроках англійської мови

    Як застосовувати STEM на уроках англійської? Чому STEM-activities?Для ефективного навчання дітям потрібно бути залученими до процесу вивчення іноземної мови.

    Lego activities які розвивають навички читання та письма.

    - Alphabet –використовуючи lego збудувати алфавіт.

    - Storytelling- створити героя чи персонажа прочитаного тексту і потім переказати основні моменти.

    - Post-reading activities using lego – на лего-кубики наклеїти слова або речення для того, щоб засвоїти зміст прочитаного.

    - Craft-sticks- за допомогою яких діти збагачують словниковий запас: З’їв морозиво- запиши на stick нове слово яке вивчив з англійської мови. Потім діти приносять слова на урок, де в групах утворюють з ними речення.

    - Elaboration in writing- давати учням кольорові розрізані смужки на яких є просте речення (The dog barked.)Кожне слово має свою кольорову смужку, завдання утворити ланцюг та склеїти смужки. Потім я задаю запитання “What kind of dogwas it?” – діти доповнюють розповідь вставляючи в ланцюг слова.
     

    Inside my head – для цієї вправи вам потрібно: папір білий та кольоровий, журнали, газети, обгортки, клей і маркер. Вивчаючи тему “My interests” попросіть дітей вирізати з паперу силует голови людини та наклеїти на нього всі свої улюблені речі попередньо вирізані з журналів. Потім учні можуть навмання обирати чиїсь портрет, та вгадувати хто це або представляти свої проекти та вдосконалювати монологічне мовлення.

    - Potato clock – для цієї вправи вам потрібно 2 картоплини, часовий механізм та 2 мідних проводи. Вивчаючи тему“Clock” поділіть клас на три групи де на партах будуть годинники виготовлені власноруч (potato clock).Завдання однієї групи виставити годинник, а іншої написати правильну годину в табличку. Перемагає та команда, яка написала правильно всі відповіді.

    - This feels…- для швидкого та ефективного вивчення прикметників. Попросіть учнів на аркуші паперу обвести свої долоньки декілька разів(залежить від кількості нової лексики) та підписати їх наприклад : fluffy, rough, crinkly,sticky. Приготуйте щось пухнасте, тверде, зім’яте та липке. Діти повинні поставити речі на правильну долоньку.

    - Superheroes prepositions – для цієї вправи вам потрібен супер-герой та пластиковий стакан. Попросіть учнів принести свого улюбленого супер-героя чи іграшку. Діти виконують команди “It’s in/on/under/behind…”
     

    3D House – вивчаючи тему “My house” or “My school” учні роблять макети своїх будинків, шкіл реальних чи омріяних з меблями. Це може бути паперовий, картонний проект. В кінці теми –захист проектних робіт, не залишить нікого без уваги.

    - Clothespins in use- для цієї вправи потрібна дерев’яна лінійка та прищепки. Для вивчення порядку прикметників у реченні.

    - Papier-Mâché Globe – При підготовці до дебатів в середній школі під час теми “ Travelling” діти виготовляють глобус з газет. Потім в групах обирають країну та доводять аргументами чому слід подорожувати саме туди.

    - DIY smart phone projector – для цієї вправи необхідно картону коробку ,лінзу або збільшуване скло та телефон. Цей проектор можна використовувати для складання діалогів або розповідей.

    Висновки:

    STEM – освіта це наука і життя, що формує науково-природничий світогляд; вчить практично використовувати математичні та економічні знання навіть на уроках англійської мови; формує початкові навички у конструюванні – основа розвитку інженерного мислення учнів при конструюванні LEGO; формує підприємницькі навички під час вивчення іноземних мов; розвиває комунікативні здібності учнів, вміння працювати в групах.
     

    А одне з основних завдань сучасної школи – створити умови для різнобічного розвитку підростаючого покоління, забезпечити активізацію і розвиток інтелекту, інтуїції, легкої продуктивності, творчого мислення, рефлексії, аналітико-синтетичних умінь та навичок з урахуванням можливостей кожної дитини. Впровадження STEAM-освіти в навчально-виховний процес потребує підвищення кваліфікації вчителів та подальшої апробації та удосконалення методичного супроводу.

    Використані джерела:

  • Проект КонцепціїSTEM-освіти в Україні.
  • Грицюк Т.В. «STEM-освіта як засіб підвищення творчого потенціалу учнів в умовах профільного навчання». – режим доступу: http://elar.ippo.edu.te.ua:8080/bitstream/123456789/4576/1/02_%20Gritsyuk.pdf
  • file:///C:/Users/Admin/Desktop/%D0%A1%D1.html

  • https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-pedagogicnoi-radi-stem-osvita-vprovadzenna-ta-perspektivi-rozvitku-76770.html

  • STEM-освіта [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.imzo.gov.ua/stem-osvita/. – Назва з екрана.
  • Відео: https://youtu.be/BGEKXT0-T7U

Панчук Тетяна
 

Категорія: Іноземка | Переглядів: 1860 | Додав: black | Теги: стем освіта, Англійська мова, інтегроване неавчання   | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 1
1 black  
0

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright MyCorp © 2023