Пошук

Архів записів

Друзі сайту







Історична Волинь
Освітній навігатор
Рівненщина: регіональний інформаційний портал
Бібліоміст


читання інновації книжкова виставка книги РДОБ УБА бібліоміст Рівне Англійська мова аудіокнига бібліотека Інтернет бібліотеки Проект інтерактивна конференція акція Конкурс краща книга Рівненщини проекти навчання тренінг бібліотекарі реклама соціальні мережі майстер-клас Юлія Ковальчук громада влада Всеукраїнський день бібліотек Рівненська обласна бібліотека Рівненська область дозвілля письменник Бібліофест переможці перемога зустріч Грант презентація круглий стіл незрячі книга досвід обласна бібліотека освіта Письменницький маршрут інформаційні технології професійне читання фахова періодика інсталяція

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0






Четвер, 06.08.2020, 19:05
Вітаю Вас Гість | RSS

Libr.Net

методичний блог Рівненської обласної універсальної наукової бібліотеки
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » 2011 » Лютий » 10 » Модернізація чи скорочення?
16:56
Модернізація чи скорочення?
 
1Прочитала повідомлення, що у Москві розробляється проект модернізації бібліотечної мережі, в ході якого розглядається можливість створення так званих «бібліолоксів» - електронних пунктів повернення книг(http://www.bibliograf.ru/materials/news/2832).
Бібліолокси - це апарати, за своїм зовнішнім виглядом і функціями схожі з банкоматами. За допомогою пластикової карти, яка є читацьким квитком, користувач може ідентифікувати себе в базі даних і зробити необхідну йому операцію. Користувачі бібліотеки, перебуваючи в будь-якому місці, оснащеному бібліолоксом, не заходячи в бібліотеку, зможуть повернути книги. Московські бібліотекарі вважають, що це дуже зручна сучасна форма взаємодії бібліотек та читачів, яка звільнить їх від рутинних обов'язків і витрачання часу на заповнення читацьких квитків та письмових форм. Пригадався досвід Данії, де у бібліотеках встановлені електронні абонементи. Відвідувачі за допомогою ідентифікованої пластикової картки самостійно можуть здати-взяти книги, замовити видання в будь-якій бібліотеці країни і отримати його в п’ятиденний термін або отримати інформацію, коли книга повернеться у бібліотеку і стати у чергу на отримання. Якщо ви взяли книги додому, то на виданому чеці побачите терміни повернення книг. Віват, автоматизація! А чи не призведе це до скорочення бібліотекарів?
Категорія: Дискусійний майданчик | Переглядів: 1396 | Додав: metodist | Теги: Росія, Данія, бібліотека, автоматизація   | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 13
0
13 olesia S   [Матеріал]
Дякуєм.Дуже цікаво!

2
8 Людмила   [Матеріал]
Бібліолокси-це дуже добре, за ними майбутнє.Однак , ці апарати не зможуть користувачам замінити живе спілкування з бібліотекарями( не грубіянами).Адже більшість сільських бібліотекарів (особливо в селах, де немає соціального працівника) виконують соціальну функцію, бо бібліотека - єдина установа в селі,де тебе вислухають. Я думаю,що крім бібліолоксів (банкоматів, які працюють лише у містах) завжди були і будуть бібліотеки (банки), особливо у сільській місцевості.А всі ми повинні дбати про те ,як наповнити ці бібліотеки новими книгами, підключити інтернет, щоб максимально наблизити сільського жителя до рівня міського

0
12 metodist   [Матеріал]
Дякую за коментар. Я повністю розділяю Ваше позицію щодо організації бібліотечного обслуговування населення. Якщо це втілити в життя, Ваша громада буде задоволена бібліотекою і поважатимуть бібліотекаря.

0
7 sofi   [Матеріал]
A й справді, грошей на книги нема, такий мотлох у фондах, особливо у сільських бібліотеках. Хіба ж там є що почитати? А ми сперечаємося про те, яким чином краще повернути книгу у бвбліотеку. Було б там що взяти, то вже якось повернемо

0
9 metodist   [Матеріал]
Можливо, Ви мали на увазі повернути читача до бібліотеки? До бібліотеки йдуть не тільки за книгою, а і за інформацією або просто поспілкуватися, представити свою творчість на організованій Вами виставці-презентації, привітати сусідку-іменницю на влаштованому Вами черговому засіданні жіночого клубу. Варіантів безліч.

0
6 Галина   [Матеріал]
Нам необхідно впершу чергу забезпечити бібліотеки необхідною літературою, а тоді вже думати про автоматизацію бібліотечних процесів53

0
10 metodist   [Матеріал]
Дозвольте не погодитись з Вашою думкою. Суспільство впевнено йде шляхом інформатизації і бібліотеки не повинні залишатися осторонь. Процес читання і автоматизація можуть тільки доповнювати один одного і розвиватися.

1
5 Tina   [Матеріал]
Більша частина відвідувачів бібліотек люди молоді і їм буде легко користуватися такими пристроями, а для людей мало обізнаних з технікою завжди є альтернативний варіант. В усіх провідних бібліотечних країнах світу використовують подібні пристрої, вони зручні і прості у використанні. А бібліотекарів меншає з інших причин. Скоріше в цьому вина економічної кризи. Впровадження подібної технології потребує втручання і модернізацію бібліотечних технологій конкретної бібліотеки.

1
4 Svitlana   [Матеріал]
Ще не придумали такого механізму, який працював би без допомоги людини (маємо на увазі компю'терну техніку). Доки будуть функціонувати бібліотеки, доти будуть і бібліотекарі.

0
3 metodist   [Матеріал]
Бібліотеки не гальмують. Компютеризація бібліотек нашої області розпочалася в 90-х роках минулого століття. РДОБ досягла сучасного рівня автоматизації( я вважаю високого) без фінансової державної підтримки, а за рахунок проектної діяльності. Але до данійців нам ще далекувато, компютеризація бібліотек в них проводиться в рамках ДІЮЧИХ державних з достатнів фінансуванням. Відповідно і результат.

1
2 Леся   [Матеріал]
Все правильно. Суспільство розвивається, без автоматизації це не можливо. До речі автоматизація, наприклад, колгоспних ферм розпочалась ще у минулому столітті. Бібліотеки, чому гальмуєте?

0
1 жанна   [Матеріал]
От і добре!!! Ці пристрої не кричать, не сваряться на людину якщо вчасно не повернула книгу, мають приємний зовнішній вигляд. На дворі ХХІ ст. якщо людина не справляється то її заміняє машина...

0
11 metodist   [Матеріал]
Вдячна п. Жанні за критику між рядків. Прикро, але некоректність бібліотекарів іноді трапляється. Однак, автоматизація не для того, щоб замінювати грубіянів ( їх треба виховувати), а для оперативності обслуговування і надання якісних послуг.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright MyCorp © 2020