Пошук

Архів записів

Друзі сайту







Історична Волинь
Освітній навігатор
Рівненщина: регіональний інформаційний портал
Бібліоміст


читання інновації книжкова виставка книги РДОБ УБА бібліоміст краща книга Рівне аудіокнига бібліотека Інтернет бібліотеки Проект інтерактивна конференція акція Конкурс краща книга Рівненщини проекти навчання тренінг бібліотекарі реклама соціальні мережі майстер-клас Юлія Ковальчук громада влада Всеукраїнський день бібліотек Рівненська обласна бібліотека Рівненська область дозвілля письменник Бібліофест переможці перемога зустріч презентація круглий стіл незрячі книга досвід обласна бібліотека освіта Письменницький маршрут інформаційні технології професійне читання фахова періодика молоді бібліотекарі інсталяція

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0






П`ятниця, 18.08.2017, 08:53
Вітаю Вас Гість | RSS

Libr.Net

методичний блог Рівненської обласної універсальної наукової бібліотеки
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » 2014 » Грудень » 31 » Виставкова діяльність
09:36
Виставкова діяльність
Виставкова діяльність – один з найбільш цікавих напрямків в інформаційному обслуговуванні читачів. Важко уявити проведення науково-інформаційних або культурно-пізнавальних заходів без супроводу книжково-ілюстративної виставки. Виставки залишаються найбільш популярним і одним з базових засобів доведення інформації до користувачів бібліотек. Головна мета виставкової роботи, як правило, розкриття фондів бібліотеки, а завдання, які бібліотека вирішує за допомогою таких виставок, є залучення уваги до читання, полегшення пошуку необхідних видань. Виставкова робота включає в себе планування, розробку, оформлення, проведення та підведення підсумків. Існує певний порядок розробки та оформлення книжкової виставки, що складається з наступних етапів:
- вибір теми;
- визначення цільового та читацького призначення;
- виявлення і відбір документів;
- підбір допоміжних матеріалів;
- розробка структури книжкової виставки;
- реклама книжкової виставки;
- аналіз ефективності книжкової виставки.
   Тема повинна відповідати двом вимогам: має бути актуальною і цікавою; конкретною. Повинна відповідати цільовому і читацькому призначенню. Ознаки, які найбільше впливають на зміст і характер сприйняття представленого матеріалу: вік, стать, освіту. Відбір документів для виставки найкраще робити в два етапи: виявити всі документи, які є в бібліотеці з даної теми: книги, статті з газет і журналів, аудіовізуальні матеріали та інші; переглянути виявлені джерела і відібрати для виставки ті, які відповідають меті та читацькій адресі. Підбір допоміжних матеріалів: художні елементи (портрети, ілюстрації, плакати, репродукції картин, фотографії, фотошпалери); декоративні елементи (квіти, драпірування, вишиті рушники ін.); природний матеріал (шишки, черепашки, камені, химерні коріння, гілки) і вироби з нього; «творіння рук і умів читацьких» (малюнки, вироби, відгуки на книги, міні-твору); предмети і речі, що допомагають створити образ людини чи епохи (віяло, бінокль, свічки, солдатський казанок, повітряна кулька, іграшки, макети, муляжі) і багато іншого.
   Структура книжкової виставки. Конкретної цифри кількості книг на виставці немає і бути не може. Вона залежить від багатьох факторів, у тому числі від обсягу фонду, типу виставки, місця розташування, розміру виставкового стелажу. Крім того, кількість книг, розділів, наявність цитат і пояснювальних текстів найкраще підкаже логіка виставки, її ідея. Виставка не повинна виглядати порожньою, але вона не повинна бути і перевантаженою. Головна вимога – структура повинна сприяти розкриттю змісту теми і акцентувати увагу на найбільш важливих проблемах.
   Назва виставки повинна бути інформаційною, передавати суть; лаконічною, тобто складатися всього з декількох слів; не шаблонною (у вигляді папірусного сувою, повітряної кульки, квітки, рушника, книги, новорічної ялинки…). Назвою виставки може стати крилата фраза, афоризм, прислів'я, приказка, рядок з вірша або пісні та ін. Оформлення виставок одне з цікавих напрямків біблотечного дизайну. При оформленні заголовка можна використовувати найрізноманітніші матеріали: ватман, кольоровий папір, картон, тканину, пінопласт. Велике значення має підбір кольору і колірних поєднань. Бажано використовувати при оформленні не більше трьох кольорів: червоний, синій, жовтий, і додаткові: зелений, помаранчевий, фіолетовий, які служать для виділення основних кольорів. Найбільш вдало поєднуються: білий на синьому; білий на червоному; білий на зеленому; червоно-біло-синій; чорний з жовтим; чорний з помаранчевим; чорний із золотим; чорний зі срібним. Шрифт для заголовка і розділів повинен відповідати змісту виставки. Наприклад, якщо виставка присвячена історії України чи усній народній творчості, то краще заголовок написати шрифтом, стилізованим під старослов'янську.
   Привернення уваги читачів до виставки. Для цього потрібно розповісти про виставку в індивідуальній бесіді одному читачеві, можна відразу декільком, провести короткий огляд, рекомендаційний огляд кращих книг. Розмістити запитання вікторини, на які читачі зможуть відповісти після прочитання книг з виставки. Оголосити конкурс на найактивнішого читача книг, представлених на виставці.
   Реклама книжкової виставки. Плакати-оголошення і індивідуальні запрошення для читачів. Найголовніше тут правильно скласти рекламний текст. Рекламний текст повинен: привернути увагу; переконати у необхідності скористатися вашою пропозицією; змусити запам'ятати основну думку; зацікавити відвідати вашу бібліотеку.
   Ефективність бібліотечної виставки. Насамперед – це облік. Для цього в «щоденнику бібліотеки» треба виділити окрему графу, в якій облікувати кількість документів, виданих читачам з виставки. Відповідна позначка повинна бути зроблена бібліотекарем у книжковому формулярі та у формулярі читача, який взяв книгу з виставки. Для більш докладного якісного аналізу необхідно вести зошит обліку виставкової діяльності. Час диктує необхідність запроваджувати інноваційні форми та методи роботи, з урахуванням, як інформаційних потреб читачів, так і нових сучасних технологій. Так, в останні десятиліття при оформленні виставок бібліотеки активно використовують комп’ютерні технології – при оформленні заголовків, ілюстрацій, рекламних афіш і запрошень. Крім того, сьогодні популярні віртуальні виставки, представлені на сайтах бібліотек. Саме тому, важливо враховувати набутий досвід і вміло використовувати його на практиці.
    З матеріалами виставкової діяльності можна ознайомитись:
Захарова Н. Виставкова діяльність бібліотек як елемент інформаційного обслуговування / Н. Захарова // Наукові праці Національної бібліотеки України ім. В. І. Вернадського . - 2014. - Вип. 39. - С. 467-474.
Режим доступу: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=npnbuimviv_2014_39_43

 
Від традицій до інновацій: сучасні моделі книжкових виставок: метод. реком. / Хмельниц. ОУНБ ім. М.Островського. – Хмельницький, 2013. – 24 с.
Режим доступу: http://www.ounb.km.ua/vidanya/2013/trad_innov.pdf
Категорія: Професія бібліотекар | Переглядів: 543 | Додав: читалка   | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright MyCorp © 2017