Пошук

Архів записів

Друзі сайту







Історична Волинь
Освітній навігатор
Рівненщина: регіональний інформаційний портал
Бібліоміст


читання інновації книжкова виставка книги РДОБ УБА бібліоміст краща книга Рівне Англійська мова аудіокнига бібліотека Інтернет бібліотеки Проект інтерактивна конференція акція Конкурс краща книга Рівненщини проекти навчання тренінг бібліотекарі реклама соціальні мережі майстер-клас Юлія Ковальчук громада влада Всеукраїнський день бібліотек Рівненська обласна бібліотека Рівненська область дозвілля письменник Бібліофест переможці перемога зустріч презентація круглий стіл незрячі книга досвід обласна бібліотека освіта Письменницький маршрут інформаційні технології професійне читання фахова періодика інсталяція

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0






П`ятниця, 19.01.2018, 14:58
Вітаю Вас Гість | RSS

Libr.Net

методичний блог Рівненської обласної універсальної наукової бібліотеки
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » 2017 » Грудень » 16 » Вірш на кожен день?..
16:14
Вірш на кожен день?..

Вишукуючи матеріал до методичного блогу, натрапила на цікавий, на нашу думку, матеріал щодо щоденного використання й декламування віршів. Бібліотека конгресу США = Library Of Congress пропонує, на наш погляд цікавий проект «Poetry 180» Автор, Біллі Коллінз, лауреат в галузі поетичної літератури США у 2003-2004 роках вирішив створити сайт і назвав його «Poetry 180». Програма призначена викладачам вищих та вчителям середніх навчальних закладів.

Автор Біллі Коллінз знайомить із програмою, що робить поезію активною частиною повсякденного досвіду американських шкіл. Програма називається «Поезія 180» і пропонує вірш на кожен день навчального року, а робочих днів як раз 180. І це ще одна причина, за якою автор вибрав цю назву.

На сторінці сайту можна побачити й скористатися активними лінками з усіма пропонованими віршами та біографіями й творчістю їхніх авторів, інша лінка розповість про програму «180 віршів», наступна – дасть методичні поради використання поезії під час навчання та юридичні дозволи щодо авторських прав.

Символіка назви полягає також в 180-градусному повороті, який передбачає повернення назад ­– у цьому випадку, до поезії. Ідея «Поезії 180» проста: читати поему щодня для студентів й школярів американських вузів по всій країні. Тут наведені керівні принципи для реалізації «Поезії 180». Автор зробив програму максимально гнучкою й легко адаптованої до потреб кожної школи конкретного шкільного календаря.

Даються пояснення методики застосування будь-якою школою у програмі «Поезії 180».

Все, що нам потрібно зробити, – це роздрукувати один з віршів цього веб-сайту, пронумерованого від 1 до 180, і прочитати її на загальнодоступному форумі, наприклад наприкінці анонсів дня. Можливо, доведеться щодня друкувати нову поему, або можна бути простіше надрукувати кілька разів на тиждень або навіть на місяць.

Що робити з віршами?

Виберіть когось, хто буде читати поезії у школі щодня. Або, ще краще, дайте потенційним декламаторам можливість проглянути на наступні кілька тижнів певні вірші і дозволити їм на свій смак вибирати вірш, який вони хочуть читати. Щоденний вірш може бути прочитано вголос будь-яким членом шкільної спільноти або студентом, вчителем, адміністратором чи співробітником. Бажано, щоб декламаторами стали студенти з літературними здібностями, але вчителі повинні намагатися створити широкий спектр читачів, щоб стимулювати думку про те, що поезія належить кожному. В ідеалі спочатку редактор студентського літературного журналу або гуртка читає, наступного дня – волейбольний тренер; за технічним працівником може слідувати перший, тобто знов редактор літгуртка. Програма має бути максимально демократичною. Широка участь може навіть підвищити загальне почуття спільноти у школі.

Мета - дати студентам можливість кожного дня послухати іншу поему. Найкращий час для читання рекомендовано наприкінці щоденних повідомлень на уроках, незалежно від того, чи вони передаються через систему публічного оповіщення, чи на зборах в аудиторії вчителів. Розрахунок полягає в тому, що поезія стане частиною повсякденного життя учнів як додаток до тематики, яка є частиною шкільного навчального плану.

Якщо студенти дійсно не хочуть обговорювати вірш, немає потреби це робити. Найголовніше, що поезії можна читати і слухати без будь-яких академічних вимог.

Як краще представляти вірші?

Той, хто збирається читати поему, може просто сказати, наприклад: «Сьогоднішня поема - Джона Сміта і вона називається« Пам’яті мого Батька ». Для того, щоб зрозуміти думку, в першу чергу, варто дізнатися на веб-сайті про вірші, що декламуватиметься, прочитати короткий вступний коментар. Після закінчення той, хто читає повторює: «Це була поема Джона Сміта "Пам’яті мого Батька "».

Коли ми починаємо?

Починати можна в будь-який час. Ви можете почати в перший день заняття або ви можете почекати тиждень, щоб дати студентам й школярам змогу налаштуватися на свою повсякденну роботу. Просто стежте за тим, щоб ваша школа послідовно використовувала масив зі 180 віршів. Якщо нема часу для поезій кожного дня, не соромтеся обмежувати свою щоденну участь у програмі, натомість зробіть читання віршів, наприклад, щоп'ятниці, або почніть тиждень у понеділок. Коротка, невеличка участь краще, ніж відсутність участі взагалі. Справа в тому, щоб надати студентам дихати свіжим подихом сучасній поезії; і зовсім не обов'язково, щоб всі школи кожного дня читали одне і те ж поему. Крім того, ви можете пропустити вірш з будь-якої причини. Вірші були обрані учнями середнього шкільного віку, але якщо ви відчуваєте, що вірш не відповідає певному рівню, пропустить його.

Що ще ми можемо зробити з віршами?

Ви можете опублікувати вірш на дошці об’яв під загальним заголовком «Poetry 180». Наприкінці кожного тижня пакети віршів тижня можуть бути доступні для всіх зацікавлених студентів, їх можна взяти додому або сфотографувати текст. Шкільні бібліотеки можуть брати участь у кількох напрямках, зокрема: щоденне читання, з можливістю зберігання архіву попередніх читань, і пропонувати саме ті ресурс конкретних поетів чи поезії в цілому, який відповідає інтересам учнів.

Що не слід робити з віршами без отримання подальшого дозволу?

Оскільки вірші захищені законом про авторське право, використання віршів, окрім тих, що дозволені програмою «Poetry 180» (наприклад, виготовлення додаткових копій та розповсюдження їх за межі шкільного середовища або аудіозапис когось, хто читає вірші, а потім поширює стрічки) повинен вимагати письмовий дозвіл власника авторських прав.

А як Вам, колеги, така ідея? Може хтось вже має подібний досвід? Відвідайте сайт

http://www.loc.gov/poetry/180/p180-more.html і розкажіть ваші враження про щоденне використання віршів у навчанні.

Тетяна Панчук

Категорія: Іноземка | Переглядів: 49 | Додав: black | Теги: досвід бібліотек Америки, вірш щодня   | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright MyCorp © 2018