Пошук

Архів записів

Друзі сайту







Історична Волинь
Освітній навігатор
Рівненщина: регіональний інформаційний портал
Бібліоміст


читання інновації книжкова виставка книги РДОБ УБА бібліоміст краща книга Рівне Англійська мова аудіокнига бібліотека Інтернет бібліотеки Проект інтерактивна конференція акція Конкурс краща книга Рівненщини проекти навчання тренінг бібліотекарі реклама соціальні мережі майстер-клас Юлія Ковальчук громада влада Всеукраїнський день бібліотек Рівненська обласна бібліотека Рівненська область дозвілля письменник Бібліофест переможці перемога зустріч презентація круглий стіл незрячі книга досвід обласна бібліотека освіта Письменницький маршрут інформаційні технології професійне читання фахова періодика інсталяція

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0






П`ятниця, 20.10.2017, 23:29
Вітаю Вас Гість | RSS

Libr.Net

методичний блог Рівненської обласної універсальної наукової бібліотеки
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » 2014 » Березень » 26 » Від 1 до 3 років дитина вчиться слухати книжки. Наш досвід.
17:48
Від 1 до 3 років дитина вчиться слухати книжки. Наш досвід.

Від 1 до 3 років дитина вчиться слухати книжки. Наш досвід.

В «Кімнаті сімейного читання» при абонементі є постійні заходи для діток. Однією з категорій є сім’ї  з дітьми від 1 до 3 років. Ця категорія на даний час є найбільшою у віковому цензі від 1 до 10 років. Для них щочетверга діє клуб – Розвиваючі заняття «Мама+я».

Однією з проблем, на яку наголошують батьки, є проблема того, що дитина до 3 років не хоче слухати, коли їй читають будь-що, перериває увагу, відволікається або швидко перегортає сторінки книги, не слухаючи оповідача.

“Як привчити малюка до читання? Як навчити свою дитину полюбити книгу?”. На ці питання батьки можуть знайти відповідь на наших інтерактивних заняттях.

Нище наведені поради стануть в нагоді для бібліотекарям. коли до Вас завітає найменша категорія користувачів.

Отже, починати привчати дитину до книги треба з першого року життя малюка, коли дитині цікава форма, яскраві кольори, матеріали, з яких зроблена та чи інша річ. Від рочку дитинці підійдуть книжки з тканини, прості розкладанки з картону. В цей період розвитку дитина з задоволенням слухає забавлянки, пестушки, коротеньки казочки та віршики.

В два-три рочки дитина з задоволенням перегортає сторінки книг з яскравими ілюстраціями, оцінює форму книги: чи дуже велику, чи зовсім маленьку. Книжки-панорамки, книжки з віконцями, інтерактивні книжки з голосами тварин чи птахів, книжки з пазлами чи магнітами, книжки-іграшки дуже подобаються діткам.

Важливо, щоб книги, були за віком малюка. Книги повинні бути з добрими ілюстраціями, з гарним змістом. Займатися з дитиною читанням треба регулярно. Обговорюйте з дитинкою зміст книги, розвивайте дитині мову, пам’ять, увагу, творче мислення. Добре, коли самі батьки, дідусі та бабусі люблять книгу, в родині присутній “культ” читання і є гарна домашня бібліотека. Особистий приклад дуже потрібен малюку.

Але що робити, якщо дитина не бажає вас слухати? Відмінну пораду дає Катерина Мурашова (письменниця та практикуючий дитячий психолог).

ЇЇ поради ми спробували застосувати у бібліотеці, перший результат вразив батьків.

Перший варіант – банальний підкуп. Ставимо будильник на дуже короткий час (наприклад, 5 хв.), говоримо дитині: «Зараз ми почитаємо казку про Оленку. Я читаю, ти слухаєш. Коли продзвенить будильник, усе завершиться» (замінити будильник може піщаний годинник або музика на телефоні). Дитина з нетерпінням чекає, коли ж продзвенить дзвінок. Будильник дзвонить. Ви його вимикаєте, а дитині говорите: «Ти молодець. Ти добре слухав. Візьми печиво». Дитина задоволена відразу з декількох причин:

  • таємничий будильник задзвонив прямо у неї на очах;
  • дали печиво;
  • похвалили за щось, нехай незрозуміле, але досягнуте.

Дитина захоче повторити досягнутий результат. В наступні рази збільшуйте час, проте не збільшуйте його різко. По дві-три хвилини на тиждень.

Другий шлях  є складнішим. Тут знадобиться фантазія. Спершу беремо аркуш паперу і малюємо коротку історія на очах у дитини, супровідна історія теж створюється на очах. На наших заняттях малює та складає історію не тільки бібліотекар, а всі присутні батьки по черзі. Так і утворюється колективна казка-розповідь. Через декілька занять по мальованих історіях можна переходити на комікси, або прості казки з великими малюнками, але текст як і раніше ми не читаємо а розповідаємо. Коли слухачі звикли до цього, можна переходити до читання справджіх книг.

Ще один спосіб розповідати коротенькі казочки на пам'ять. А при наступній зустрічі їх переповідати переглядаючи ту саму книгу. Тоді ця історія буде здаватись дітям вже близькою.

Іноді книга «краще йде» після того, як її прослухали на аудіо-диску. Для дітей з вадами зору це незамінні засоби для розвитку та пізнання . Також, розповідаючи про казки, треба не забувати і про авторів. У парі речень можна сказати хто автор, що писав, показати на картинках пейзажі місцевості, звідки він родом тощо.

Ще більше інформації в джерелах:

1. Бронецька С.М. Як привчити дитину до читання http://klasnaocinka.com.ua/ru/article/yak-privchiti-ditinu-do-chitannya-knig.html.

2. Первушина О.В. Здібності дитини. Як виявити і розвинути? Книга для розумних батьків [Текст]: пер. з рос. / О.В. Первушина. – Х. : Вид. група «Основа», 2009. – 285, [3] с. : іл. – (Серія «Краща книга про дитину»).

3. Сайт - http://www.kidbook.com.ua/, перші дитячі книги для читання, як слід читати книги дітям від 1 до 6 років.    

 Дісик Мирослава, бібліотекар відділу абонемента.


 


 


 


 

Категорія: Бібліотечні інновації | Переглядів: 479 | Додав: abonement | Теги: Практичні поради бібліотекрям, навчити дитину (від 1-3 років) слух   | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright MyCorp © 2017