Урок-фантазія: «Вигадай та намалюй книжку!» - 30 Січня 2017 - Libr.Net - блог РДОБ

Пошук

Друзі сайту







Історична Волинь
Освітній навігатор
Рівненщина: регіональний інформаційний портал
Бібліоміст


читання інновації книжкова виставка книги РДОБ УБА бібліоміст краща книга Рівне аудіокнига бібліотека Інтернет бібліотеки Проект інтерактивна конференція акція Конкурс краща книга Рівненщини проекти навчання тренінг бібліотекарі реклама соціальні мережі майстер-клас Юлія Ковальчук громада влада Всеукраїнський день бібліотек Рівненська обласна бібліотека Рівненська область дозвілля письменник Бібліофест переможці перемога зустріч презентація круглий стіл незрячі книга досвід обласна бібліотека освіта Письменницький маршрут інформаційні технології професійне читання фахова періодика молоді бібліотекарі інсталяція

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0






П`ятниця, 31.03.2017, 00:37
Вітаю Вас Гість | RSS

Libr.Net

методичний блог Рівненської обласної універсальної наукової бібліотеки
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » 2017 » Січень » 30 » Урок-фантазія: «Вигадай та намалюй книжку!»
09:31
Урок-фантазія: «Вигадай та намалюй книжку!»
 «Вигадай та намалюй книжку!»
В Інформаційно-ресурсному центрі «Вікно в Америку» відбувся урок-фантазія з вигадування та написання власної історії, оформленої у вигляді книжки-саморобки. Діти одного з навчальних закладів Рівного після екскурсії нашою бібліотекою зробили спробу написати власну книгу. Для написання історії  запропоновано покроковий план.
Мета заходу:         
  • показати значення книги в житті людини, прищеплювати любов до читання;
  • формувати комунікативну компетентність; 
  • активізувати розумову діяльність шляхом використання пошукових запитань, розвивати мовлення, кмітливість, уяву.
  • виховувати потребу в читанні, культуру читання, бережливе ставлення до книги
  • удосконалювати навички читання вголос;
  • заохочувати юних візитерів до систематичного відвідування бібліотеки
Обладнання:
Інтерактивна дошка. На ній – висловлювання про книгу/
В ході підготовки проекту заздалегідь виготовлено книжки-саморобки з цупкими обкладинками. Ми зосередилися саме на історіях, що їх вигадають діти, а не на черговому майстер-класі зі створення паперової книги. Для того, щоби зацікавити дітей як найкраще, розроблено однакові ‘лого’, які складалися із фірмового логотипу «Вікна в Америку», поруч розташували загальну ‘серію‘ англійською мовою під назвою: “My Family Time Machine” = “Машина часу моєї сім’ї”.
Повідомлення бібліотекаря: «Книга — одне з найбільших див, створених людиною. З книги ми дізнаємося про минуле та день сьогоднішній, вона веде нас у захоплюючу подорож по країні Знань: розповідає про те, як вирощують хліб і зводять будинки, варять сталь і приборкують ріки. Як не можна жити без повітря, води та хліба, так не можна жити і без книги. Недарма і прислів’я є: «Хліб годує тіло, а книга — розум».
Книгу у нас шанують усі. Вона була й залишається вірним супутником людини. Книга дасть слушну пораду, розповість про незвичайні пригоди і подорожі. Це –наш добрий друг і порадник.
Коротка історична довідка та маловідомі факти про папір: Із давніх давен учені, письменники, філософи відображали  в книжках знання, досвід свого покоління, свої думки і зберегли все це для нащадків.
А в Африці люди писали на сухих стеблах болотної рослини — папірусі. Такі книги дуже швидко ламалися й розсипалися.
Наші предки — жителі Київської Русі — використовували для написання книг берест (зрізану тонким шаром березову кору). Вони прошкрябували на них літери гострими кістяними паличками. Звичайно, ці книги теж швидко розсипалися і тліли.
Справжній папір винайшли 2000 років тому в Китаї. Ось тоді й почали на ньому писати. Книги на той час були рукописними, тому одна книжка могла створюватися на протязі кількох років.
В історії людства сталися дві надзвичайні події. Це винайдення алфавіту й поліграфії. А чи пам’ятаєте ви, хто винайшов першу слов’янську азбуку? Так, це був болгарський монах Кирило, який разом зі своїм братом Мефодієм у 863 році переклав із грецької на слов’янську мову церковні книги за допомогою новоствореної абетки. Звичайно, цей крок можна вважати революційним стрибком. Уявіть лише, скільки народів отримали можливість укріпити державні засади за допомогою писемності! Тепер головам ставало легше спілкуватися, домовлятися про важливі рішення. Та що царі! Коли писемність стала надбанням ділових кіл суспільства, то так званий «бізнес» того часу вийшов на інший рівень.
Книги були еквівалентом золота й худоби — так вони цінилися. І не тільки за зміст, який вони містили, але й саме матеріально. Так, за виготовлення одного видання зі шкіряними сторінками, золотим тисненням, червоними буквицями, виконаними рідкісною дорогоцінною фарбою, можна було отримати середніх розмірів будинок. Недорогих книжок просто не існувало, тому що не було жодного сенсу виготовляти цінні блоки сторінок зі старанно обробленої телячої шкіри й продавати їх задешево. Тому переважна більшість людей могла лише побачити книжку — на церковній службі.
Зовсім інше життя почалося у книги з 1450 року, коли німецький майстер Йоганн Гуттенберг винайшов друкарський верстат. Друковані книги значно подешевшали, стали зручнішими у використанні. Але все одно і їх доводилося прикріплювати до читальних столів ланцюгом, адже в деяких читачів або несумлінних прихожан з’являлась неабияка спокуса вийти з храму з книжкою.
Фотофакт: у старовинних бібліотеках книги  причіплювали ланцюгом, щоби їх не крали. На екрані – добірка подібних фото.
Продовження бесіди бібліотекаря: «А через сто років, у 1574-му, у Львові вийшла перша українська друкована «Азбука».
Після повідомлення бібліотекаря пропонується невеличка тематична вікторина, мета якої – закріплення відомостей про історію книги.
1. В часи правління Єгипетських фараонів використовували для написання документів матеріал, який отримав свою назву від рослини, з якої був зроблений. Назвіть його. Бамбукіос, папірус, лікопоуіум. 
2. Найбільша бібліотека глиняних книг була у царя: О.Македонського, Дарія Ашшурбаніпала чи Соломона. 
3. Як називається документ, написаний у вигляді малюнків і образів: піктографія, ідеографія чи клинопис. 
4. Народ, якому належить перша азбука: греки, українці, болгари чи фінікійці. 
5. Як називається вузликовий лист інків: кіпу, палилкпеет чи вампум?
6. “Священний знак” – клинопис, ієрогліф чи штрих код? 
7. Наука, що вивчає рукописні книги: папірологія, кодикологія чи лінгвологія. 
8. Країна, де вперше була надрукована книга: Китай, Греція, Росія чи Німеччина
9. Назва першой російської друкованої книги Івана Федорова: Апостол”, “Азбука” чи “Євангеліє”. 
10. Країни, де вперше придумали папір: Україна, Греція, Франція, Китай. 
Діти та вчитель спостерігали за відповідями присутніх учнів, оцінили кількість правильных відповідей.
Після нескладної вікторини разом з присутніми розробили «Правила користування книгою»:
1.       Беріть книги чистими руками (А хто з Вас миє?).
2.       Не перегинайте книжки, від цього випадають сторінки (А ви також перегинаєте книжки, як і я?).
3.       Не кладіть до книжки олівців та інших предметів, від цього вона рветься. (Ніколи б і не подумала).
4.       Не загинайте сторінки, користуйтесь закладками (А в мене їх немає).
5.       Не читайте книги під час вживання їжі. (А коли ж?).
6.       Щоб книга або підручник довше служили вам, обгорніть їх. (У мене жодна книга не обгорнута).
Бібліотекар: Пропонуємо сьогодні  віддати данину поваги вічному світочу. Спробуємо написати свою власну книгу. Першу, напевне, у своєму житті. А потім прочитаємо, кожен читатиме свій твір.
Через невеликий життєвий досвід та дитячій вік дітям на дошці пропонується приблизний план:
  1. Вирішіть, про що ця ( про домашню тварину, про історичного героя, вигаданого або справжнього).
  2. Опишіть зовнішність героя.
  3. З’ясуйте його основні риси характеру.
  4. Що він/вона найбільше любить. Чого побоюється.
  5. Змоделюйте для героя ситуацію, в якій він би опинився, долаючи перешкоди. Наприклад, опинився в небажаній ситуації, як він долав свої страхи й побоювання…
  6. Визначте назву свого твору.
Після старанного написання «опусів», діти читали свої твори. На диво, старанно (що значить – своє!!!), виразно, своїх героїв озвучували різними голосами, надаючи їм певних рис характеру. Героями обирали, нажаль, не членів родини, а вигаданих персонажів, героїв з комп’ютерних ігор, просто придуманих постатей. Але в оповідках були й домашні улюбленці, спостерігались вигадливість, гумор, фантазії, дитячі мрії. За словами класного керівника, діти розкрилися з нового, невідомого донині боку. З боку справжньої творчості…
На наш погляд, ми досягли мети заходу: діти, напевно, подружилися з книгою, поринули до дивовижного світу бібліотеки, генерували комунікативну компетентність; активізували розумову діяльність, пам’ять, увагу, розширювали мовлення – усне й письмове, кмітливість, уяву; прищеплювали потребу в читанні, культуру читання, бережливе ставлення до книги; удосконалювали навички читання вголос; й найголовніше – напевне заохотили юних візитерів до систематичного відвідування бібліотеки.
 
 Панчук Тетяна 
Категорія: Іноземка | Переглядів: 44 | Додав: black   | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright MyCorp © 2017