Пошук

Архів записів

Друзі сайту







Історична Волинь
Освітній навігатор
Рівненщина: регіональний інформаційний портал
Бібліоміст


читання інновації книжкова виставка книги РДОБ УБА бібліоміст краща книга Рівне аудіокнига бібліотека Інтернет бібліотеки Проект інтерактивна конференція акція Конкурс краща книга Рівненщини проекти навчання тренінг бібліотекарі реклама соціальні мережі майстер-клас Юлія Ковальчук громада влада Всеукраїнський день бібліотек Рівненська обласна бібліотека Рівненська область дозвілля письменник Бібліофест переможці перемога зустріч презентація круглий стіл незрячі книга досвід обласна бібліотека освіта Письменницький маршрут інформаційні технології професійне читання фахова періодика молоді бібліотекарі інсталяція

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0






Четвер, 17.08.2017, 21:28
Вітаю Вас Гість | RSS

Libr.Net

методичний блог Рівненської обласної універсальної наукової бібліотеки
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » 2014 » Жовтень » 1 » Реалізація PR-діяльності бібліотеки на прикладі проекту «PR-офіс сучасних бібліотек Рівненщини»
16:01
Реалізація PR-діяльності бібліотеки на прикладі проекту «PR-офіс сучасних бібліотек Рівненщини»
Сьогодні українські публічні бібліотеки знаходяться на етапі трансформації. Переважна більшість закладів в пошуку нових способів організації бібліотечного обслуговування: з’являються нові послуги, що повніше задовольняють потреби сучасних користувачів бібліотеки, або ж традиційні бібліотечні сервіси набувають нового формату. Для бібліотечних фахівців ці зміни очевидні, явні та зрозумілі, однак серед користувачів бібліотек, потенційних та дійсних, залишаються такі, які не знають про ці реформи та продовжують сприймати бібліотечні заклади як книгозбірні.
Постає питання поширення інформації про нові бібліотечні послуги. Його вирішення полягає в активізації рекламної та PR-діяльності бібліотек. Рекламна діяльність, за своєю суттю, потребує затрат матеріальних ресурсів, тобто передбачає оплату роботи підрядника з виготовлення рекламної продукції, її розміщення чи прокату. До того ж, зазвичай, вона передбачає наявність у бібліотекаря певних специфічних знань та навиків, художньої чи дизайнерської майстерності. Ці обставини значно ускладнюють можливість бібліотек систематично та якісно займатися рекламою своїх послуг. На противагу рекламі, PR (англ. public relations – зв’язки з громадськістю) – це  безкоштовний вид діяльності, який не потребує суттєвої перекваліфікації бібліотечного працівника.


PR – мистецтво досягнення взаємопорозуміння та згоди між людьми, соціальними групами, класами, націями, державами на основі цілеспрямованого формування громадської думки та управління нею.
У лютому 2014 року Рівненська обласна універсальна наукова бібліотека вирішила пожвавити PR-діяльність, розпочавши реалізацію проекту «PR-офіс сучасних бібліотек Рівненщини». Ініціативу вдалося реалізувати завдяки підтримці Програми «Бібліоміст», яка оголосила конкурс на створення «PR-офісів» серед учасників тренінгу для бібліотек по роботі зі ЗМІ та основам PR (червень-липень 2014 року).
Метою рівненського PR-офісу було навчити бібліотечних працівників правильно подавати інформацію про свої ресурси і послуги та грамотно організовувати роботу з представниками засобів масової інформації для забезпечення якомога ширшого її розповсюдження (сегмент PR, який займається співпрацею з журналістами – це MR (англ. media relations), побудова відносин із засобами масової інформації).
До команди проекту увійшли: керівник, спеціаліст зі зв’язків з друкованими та онлайн-ЗМІ, адміністратор блогу «Сучасна бібліотека» на регіональному інформаційному порталі «ОГО», спеціаліст зі зв’язків з телерадіокомпаніями, фахівець з моніторингу медіа, фахівець з маркетингу у соціальних мережах (SMM), адміністратор сторінки PR-офісу в «Facebook», фахівець з формування та актуалізації бази контактів ЗМІ. До об’єднання увійшли Рівненська обласна універсальна наукова бібліотека, Рівненська обласна бібліотека для молоді, Рівненська обласна бібліотека для дітей, а також районні бібліотеки Млинова, Здолбунова та Сарн.


Учасники офісу забезпечували діяльність проекту на місцях, у своїх бібліотеках, а між собою контактували за допомогою електронної пошти та інструментів «Google». Особливий акцент в роботі офісу був зроблений на просування інформації про бібліотеку через новинні сайти. Оскільки веб-ресурси подають найоперативнішу інформацію про події, при цьому не маючи обмежень обсягу: як телепередачі, чи газетні шпальти.
Одночасно з рівненським проектом в Україні розпочали свою діяльність ще дев’ять аналогічних PR-офісів на: Вінничині, Волині, Дніпропетровщині, Житомирщині, Запоріжжі, Кіровоградщині, Донеччині (Маріуполь, Слов’янськ) та Сумщині. Координували роботу офісів тренер громадської організації «Центр Медіареформ» Людмила Гуменюк та журналіст «5 каналу» Михайлина Скорик.
Медіа-план офісу включав від шести до семи заходів на місяць, що проходили у бібліотеках-учасницях проекту. Всі книгозбірні представляли нетипові сучасні бібліотечні послуги або ресурси. Наприклад, обласна молодіжна бібліотека включила до медіа-плану Ярмарок вакансій та професій і «Бібліоніч», Млинівська центральна районна бібліотека – історії успіху своїх користувачів (електронний вступ абітурієнтів Млинівщини у виші, завдяки бібліотеці), веб-квест, обласна бібліотека для дітей – акцію зі збору книг, Перший ґеймерський турнір Рівного, Сарненська ЦРБ – конкурс дитячих малюнків у програмі «Paint», школу комп’ютерної грамотності «Для тих, кому за…», Здолбунівська районна бібліотека – послуги з онлайн-замовлення товарів і послуг, зокрема книг, оформлення заявки на отримання візи, обласна універсальна наукова бібліотека – QR-виставку матеріалів, обласний флешмоб «Рівненщина читає Шевченка». Всього протягом 3-х місяців було організовано 19 публічних заходів, презентацій послуг, яким PR-офісом було забезпечено медійну підтримку та висвітлення інформації про них.
Протягом реалізації проекту було створено базу даних ЗМІ, що включає 62 позиції унікальних контактних даних журналістів Рівненщини районного та обласного рівнів.
Про бібліотечні події, медійну підтримку яким надавав PR-офіс було опубліковано 107 журналістських матеріалів: 81 статтю в інтернет-ЗМІ (це найвищий показник в Україні серед бібліотек, в тому числі, серед команд PR-офісів), відзнято 9 телесюжетів, записано одну радіопрограму, 16 газетних публікацій.
По закінченню дії проекту, напрацювання офісу потрапили у розпорядження всіх бібліотек Рівненської області, а це: блог «Сучасна бібліотека» на найвідвідуванішому новинному порталі Рівненщини «ОГО», база контактів ЗМІ та сторінка PR-офісу у «Facebook».
 
 
Список використаної літератури
  1. Кравець О. У Рівному створять регіональний бібліотечний PR-офіс [Електронний ресурс] / О. Кравець // ЧаРівне.інфо: інтернет-портал. – Текст. і граф. дані. – Режим доступу: http://charivne.info/news/U-Rivnomu-stvoryat-rehionalniy-bibliotechniy-PR-ofis (дата звернення: 09.10.2014). – Назва з екрана.
  2. Регіональні піар-офіси сучасних бібліотек [Електронний ресурс] // Бібліоміст : [сайт]. – Текст. дані. – Режим доступу: http://bibliomist.org/ua/about-bibl/novini/818-rehionalni-piar-ofisy-suchasnykh-bibliotek (дата звернення: 09.10.2014). – Назва з екрана.
  3. Ковальчук Ю. «Пропагуємо «розумне, добре, вічне» – PR-офіс сучасних бібліотек Рівненщини [Електронний ресурс] / Ю. Ковальчук // Блоги ОГО.ua. – Текст. і граф. дані. – Режим доступу: http://www.blog.ogo.ua/blogs/view/propagumo_rozumne_dobre_vichne_-_PR-ofis_suchasnih_bibliotek_rivnenschini (дата звернення: 09.10.2014). – Назва з екрана.
  4. Ковальчук Ю. «Пропагуємо «розумне, добре, вічне» – PR-офіс сучасних бібліотек Рівненщини [Електронний ресурс] // Молодіжна секція Української бібліотечної асоціації : [блог]. – Текст. і граф. дані. – Режим доступу: http://molod.uba.org.ua/2014/06/pr.html (дата звернення: 09.10.2014). – Назва з екрана.
  5. На Рівненщині створюють PR-офіс сучасних бібліотек [Електронний ресурс] // Афіша розваг Рівного : [інформ. портал]. – Текст. і граф. дані. – Режим доступу: http://afisha.rovno.ua/news/na-rivnenshchini-stvoryuyut-pr-ofis-suchasnih-bibliotek (дата звернення: 09.10.2014). – Назва з екрана.
  6. Ковальчук Ю. Заключний семінар в рамках бібліотечного PR-проекту [Електронний ресурс] / Ю. Ковальчук // Рівненська обласна універсальна наукова бібліотека : [сайт]. – Текст. і граф. дані. – Режим доступу: http://libr.rv.ua/ua/news/2203/ (дата звернення: 09.10.2014). – Назва з екрана.
Юлія Ковальчук
 
Категорія: Професія бібліотекар | Переглядів: 397 | Додав: metodist | Теги: Рівненська ОУНБ, Рівненська обласна бібліотека, Рівне, PR-офіс, зв'язки з громадськістю   | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright MyCorp © 2017