Популяризація читання через електронні книжки і iPad - 29 Жовтня 2016 - Libr.Net - блог РДОБ

Пошук

Друзі сайту







Історична Волинь
Освітній навігатор
Рівненщина: регіональний інформаційний портал
Бібліоміст


читання інновації книжкова виставка книги РДОБ УБА бібліоміст Рівне аудіокнига бібліотека Інтернет бібліотеки Проект інтерактивна конференція акція ПДГ Конкурс краща книга Рівненщини проекти навчання тренінг бібліотекарі реклама соціальні мережі майстер-клас Юлія Ковальчук громада влада Всеукраїнський день бібліотек Рівненська обласна бібліотека Рівненська область дозвілля письменник Бібліофест переможці перемога зустріч презентація круглий стіл незрячі книга досвід обласна бібліотека освіта Письменницький маршрут інформаційні технології професійне читання фахова періодика молоді бібліотекарі інсталяція

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0






Четвер, 23.02.2017, 00:00
Вітаю Вас Гість | RSS

Libr.Net

методичний блог Рівненської обласної універсальної наукової бібліотеки
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » 2016 » Жовтень » 29 » Популяризація читання через електронні книжки і iPad
15:20
Популяризація читання через електронні книжки і iPad
Популяризація читання через електронні книжки і iPad   
Книги зберігають знання,
е-читанки – інформацію»,–
Джуліан Барнс
     У затишній зоні інформаційно-ресурсного центру «Вікно в Америку», що діє на базі Рівненської обласної універсальної наукової бібліотеки у жовтні 2016 відбувся круглий стіл «Майстерність популяризувати книгу»: до 90-річчя з дня народження Людмили Яківни Мячиної. Теплі спогади про справжнього корифея бібліотечної справи, про її незабутню, дещо артистичну манеру пропагувати книги, бібліотекарі  перейшли до сучасних методів просування читання. Адже реалізація потенціалу інформаційного суспільства нині потребує вирішення задач із запровадження інноваційних програм і проектів.
                          Актуальність теми зумовлено:
  • Відсутністю або недостатністю практичних розробок з формування практичної компетенції користування е-книжками;
  • Забезпеченню підвищення інтересу до читання;
  • Збільшенню кількісної динаміки залучених користувачів. 
               Оригінальність полягає у поєднанні традиційного читання і сучасного (із застосуванням сучасних пристроїв). На зміну традиційним паперовим джерелам приходять електронні видання. Книжки стали інтерактивними. Такі книжки можна читати, дивитись, слухати, грати з ними тощо… З’явився навіть термін «dual-platform readers» – «читачі двох платформ»: читачі, які впевнено і зручно почуваються при читанні друкованих і електронних книжок. 
Термін «Електронна книга» використовується в різних значеннях. Найчастіше мається на увазі:
  • Книга як електронний документ (е-text, цифровий контент)або версію друкованої книги в електронному (цифровому) варіанті.
  • Книга як електронний пристрій для читання: електронну читанку або електронний рідер.
             Окрім основної можливості е-читанки розширено коло додаткових можливостей для користувачів бібліотеки. Кожний пристрій комплектується аудіо- виходом з навушниками для прослуховування аудіофайлів найпопулярніших форматів WAW та MP3. Таким чином, е- читанки можна використовувати як індивідуальні mp3-плеєри для прослуховування аудіо-книг і музичних творів. Природньо, додаються і користувачі з  обмеженнями зору. Крім прослуховування аудіокниг, в пристрої є функція зміни розміру шрифтів,  його розташування. Те саме стосується  пост комп’ютерних планшетів ІРad.
            До безумовних переваг е-книг належать компактність та ємність приладів для читання, які надають змогу зберігати значну кількість видань і комфортно працювати з ними у різноманітних умовах; можливість вільної і безоплатної роботи з рідкими й цінними виданнями, які майже неможливо відшукати чи придбати в паперовому форматі; до того ж немає потреби в окремому приміщенні, стелажах, боротьбі з пилом, пліснявою та кліщами; виготовлення цифрових книг не шкодить природі. Сьогодні користувач витрачає лише кілька хвилин в мережі Інтернет на пошук і скачування необхідного ви- дання. Доступність — ще одна із переваг електронного формату, що суттєво економить час і гроші читачів, проте водночас створює певні проблеми для видавничого бізнесу. 
             Прикладами застосування е-книжок і ІРad слугували проект «Велике читання» з опрацювання твору Марка Твена «Пригоди Тома Сойера», де вдалося активізувати та розвити творчі здібності у читачів та  підвищити авторитет книги і читання серед дітей та серед однолітків. Багато творчих учнівських колективів брали участь у інсценуванні твору як англійською, так і українською мовами; студенти робили переклад окремих розділів книги. До Міжнародного дня дитячої книги  форматом спілкування обрано літературні змагання голосних читань. Діти знайомилися із творчістю дитячих англійських письменників. Здивував їх пристрій для читання Kindle, з нього обрано уривок казки Льюїса Керрола  «Аліса у Дивокраї». Дітям сподобався аудіосупровід тексту з використанням можливостей механічного голосу. Також ілюстрацією використання е-книжок для просування читання можна назвати  імперативне (на прохання) до певного терміну прочитання книги «Ties That Bind: Stories of Love» and «Gratitude from the First Ten Years of StoryCorps», яка  являє собою добірку  розмов про взаємини в нашому житті та ілюструє реальні історії з повсякденного життя американців. Для її читання деякі відвідувачі клубу скористались безкоштовним контентом, завантаженим на Kindle. Потім цікаво, природньо, невимушено,   навіть дещо сентиментально обговорювали книгу, відповідали на питання, які були своєрідним тестом до прочитаного. Після цього English Club став членом Книжкового клубу в America House.
            Разом із тим, ключовими аспектами успішної популяризації читання через електронні книжки і iPad як альтернативи традиційним мають місце таки недоліки:
  •     дороговартісність пристроїв;
  •     відсутність е-навчання користувачів і колег-бібліотекарів;
  •     використання адекватного матеріалу,
  •     пошук шляхів розв'язання проблеми ''піратства'' на ринку цифрових видань;
  •     оцифровувати власні фонди, наприклад, стародрукі, і завантажувати їх на пристрої;
  •     навчитися «видавати» е-книги задля забезпечення користувачів технологічною можливістю працювати з е-книжками в бібліотеці та вдома;
  •     удосконалити облік користувачів та скорегувати облік книговидачі
  •     брак регламентуючих документів щодо обліку електронних видань;
  •     виокремити основні проблеми доступу до інформації в мережі Інтернет та бібліотеках;
          Починати слід з усунення їх зі створення сучасних інструктивних документів, користуючись якими можна було б застосовувати:
  • офіційну стандартизовану назву;
  • правила зберігання;
  • удосконалити облік форм видачі (бібліотека з 4000 книжок чи пристрій)
  • правила видачі (термін)
  • відповідальність сторін
  • заборона скачувати платні джерела;
  • е-навчання користувачів і колег-бібліотекарів;
  • передплачувати ЛЕГАЛЬНІ е-ресурси: е-книги, е-журнали, е-бібліотеки;
          Для подальшої популяризація читання через електронні книжки і iPad необхідно стимулювати дітей та підлітків до програм читання задля постійного розвитку їх особистості шляхом, як приклад,  подальшого розповсюдження проектів з читання, підтримки міжнародних проектів (Посольства США в Україні, програма GoGlobal, Goethe Institut); та розробці аналогічних проектів у бібліотеці. 
           Запрошуємо колег-бібліотекарів до обговорення цієї сучасної теми. Які, на Ваш погляд, перспективи застосування новомодних ґаджетів у бібліотечній справі? У популяризації читання?
Панчук Тетяна 
 
 
Категорія: Іноземка | Переглядів: 86 | Додав: black | Теги: стародруки, авторське право, електронні бібліотеки, електронні читанки, просування читання   | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright MyCorp © 2017