Пошук

Архів записів

Друзі сайту







Історична Волинь
Освітній навігатор
Рівненщина: регіональний інформаційний портал
Бібліоміст


читання інновації книжкова виставка книги РДОБ УБА бібліоміст краща книга Рівне Англійська мова аудіокнига бібліотека Інтернет бібліотеки Проект інтерактивна конференція акція Конкурс краща книга Рівненщини проекти навчання тренінг бібліотекарі реклама соціальні мережі майстер-клас Юлія Ковальчук громада влада Всеукраїнський день бібліотек Рівненська обласна бібліотека Рівненська область дозвілля письменник Бібліофест переможці перемога зустріч презентація круглий стіл незрячі книга досвід обласна бібліотека освіта Письменницький маршрут інформаційні технології професійне читання фахова періодика інсталяція

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0






Понеділок, 23.10.2017, 20:40
Вітаю Вас Гість | RSS

Libr.Net

методичний блог Рівненської обласної універсальної наукової бібліотеки
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » 2011 » Липень » 4 » Let’s be modern! («Нумо, бути сучасними!»)
11:41
Let’s be modern! («Нумо, бути сучасними!»)
5

Нещодавно по ЦСПШБ Рівненської області тиражем в більш як десяток екземплярів розійшовся електронний варіант тематичного дайджесту на тему інновацій у бібліотеках. Приємно, що це документ спільного авторства і співавтори не поступаються один-одному в оригінальності. Це ще раз доводить, що б-ки обл. бачать єдиний вектор розвитку і вперто по ньому рухаються. Будемо сподіватися, що наступного разу інформації про методику виконання інноваційних проектів бібліотек буде ще більше і черговий дайджест доведеться відправляти двома-трьома електронними листами.J

Перечитавши і надихнувшись надісланими матеріалами, я вирішила поділитися і своїм, можливо, місцями суб’єктивним баченням інновацій, взагалі, і бібліотечних, зокрема, в надії на товариське обговорення. Чекатиму на коментарі.

Людство, як ми з Вами чудово розуміємо, семимильними кроками рухається вперед, прогрес не стоїть на місці, світле майбутнє проглядає місцями навіть крізь довжелезний тунель української сучасності…

Хоч-не хоч, а в голові свідомих мешканців планети епітет «інформаційне» частенько стає поруч іменника «суспільство». Тому, ми з Вами, шановні колеги, як трудівники, саме тієї, інформаційної, сфери людської діяльності і посередники між нею і споживачем, просто зобов’язані задаватися питанням «Чи відповідаємо ми високим стандартам нової ери?» і… «Чому ні?».

Корисне, скажу я вам, заняття – задавати собі питання. Саме тоді, коли людина замість того, аби діяти шаблонно питає себе, що не так і шукає якомога ефективніше рішення – виникає НОВЕ: вирішення, підхід, ідея чи бачення – не так і важливо, - головне сталося: ситуацію було переоцінено, справа зсунулася з мертвої точки.

Новий підхід до проблемного випадку – перший крок до його розв’язання. Як гласить, на жаль, не мною виведена формула: розвиток починається там, де типові проблеми вирішують у нетиповий спосіб. Цілком можливо, що, на перших порах, цей спосіб здаватиметься фантастичним, смішним, неефективним, дивакуватим, дурним і т. п., не виключено, що він таким і буде… Але не забуваймо, що ще десять років тому Iphone теж здався б фантастикою, а триста років тому – чорною магією. Наша недалекоглядність – зовсім не причина відкидати ідею, навіть якщо вона здаватиметься абсолютно марною і неприкладною, хто-зна, можливо, вона просто надто прогресивна для нас?J

Будь-яка, нова річ заслуговує уваги, просто тому, що вона означає думку, яка їй передувала, а мисленнєвий процес потрібно поважати і заохочувати – це дуже корисна річ у господарстві.

Культивувати в собі і поважати в інших бажання бути кращими − шлях до самовдосконалення.

Але ближче до теми.

Що ж таке інновація, інновація доступними словами? Це новаторство, що сприяє всілякому розвитку і успішності того, хто його впровадив. Це гармонійне поєднання трьох речей – інтуїції, креативу і розумного виконання.

Інтуїція – це спроможність відчути або збагнути (вивчити) потреби зовнішнього середовища.

Креатив здатність генерувати нові ідеї в продуктах, послугах і бізнесі, що є свіжими, застосовуваними та оригінальними, для задоволення потреб потенційного клієнта у сфері Вашої діяльності.

Впровадження мистецтво розумного, якісного виконання тих-самих ідей.

Матеріал взято з http://innovations.com.ua/articles/4/22/1467

Це три складові успіху в будь-якій сфері і не варто думати, що бібліотека стоїть осторонь.

Інноваційна діяльність бібліотек. В чому ж специфіка саме бібліотечної інновації? – Очевидно, в пропонованому продукті. Для нас, річ, яку ми збуваємо – інформація (інформаційний продукт) – в усіх її виглядах і проявах. Якою ж вона повинна бути, щоб користувач за нею звертався:

·                   Потрібною

·                   Актуальною

·                   Корисною

·                   Релевантною

·                   Сучасною

·                   Доступною

·                   Цікавою

·                   Індивідуальною

·                   креативно поданою

·                   Гарно поданою

·                   Швидко поданою

·                   Оригінально поданою

·                   Поданою з посмішкою.

Список достатньо приблизний, але навіть цей, на жаль виконується далеко не завжди. До того ж не варто забувати, що зробити якісну послугу чи продукт – недостатньо, – потрібно, щоб про неї дізналися потенційні споживачі. Продукт про існування якого знаєте лише Ви – не існує. До рекламної інформації слід висувати вимоги дуже подібні до тих, що стоять перед самою інформаційною послугою.

Переваги інноваційної діяльності. Очевидні і незаперечні: якщо успішність організації залежить від попиту та використовуваності послуг і продуктів, то це саме та річ, що змушує клієнтів звертатися саме до цієї установи, а не до іншої, бо саме тут їх розуміють, їм догоджають, їх чекають, їх поважають (пам’ятаємо про принцип інтуїції). – Приємно правда? – Ви б і самі обрали заклад з такими принципами роботи.

Методика впровадження. Спираючися на всі вищезгадані позиції, нескладно вивести приблизний алгоритм організації інноваційної проекту.

Пункт №1. Що потрібно нам, що потрібно їм?

По-перше визначаємо, що потрібно бібліотеці? Наприклад, типові проблеми: погана матеріально-технічна база, недосконалий бібліотечний фонд, мала кількість користувачів, однотипні категорії відвідувачів (одна вікова група, спеціалісти певної галузі, жінки), мала обертаність фонду, тощо. Одним словом, шукаємо те, що нам потрібно вирішити.

Пошук причини проблеми: мало грошей, мало хороших заходів на які ходили б користувачі, мало реклами, мало робочих рук, мало ентузіазму, - будь-що може бути причиною і не треба соромитися в припущеннях, лише з’ясувавши справжній корінь проблеми можна знайти спосіб її розв’язання.

Шукаємо шляхи вирішення. Тобто речі, які нам потрібні для усунення причин проблеми і людей, що можуть допомогти отримати чи реалізувати ці речі.

Що потрібно людям, які допоможуть нам у вирішенні цієї проблеми (користувачам, спонсорам, грантодавцям). Це не обов’язково повинно бути щось матеріальне: грантодавців зацікавить цікавий проект, когось реклама серед користувачів бібліотеки (спонсорів з тотожною цільовою аудиторією), когось престиж співпраці з бібліотекою (залежить від іміджу конкретної бібліотеки), статус організації, що підтримує благодійні проекти, можливість оренди приміщення в бібліотеці, хороша розважальна програма (для залучення користувачів на проекти б-ки), гарний рівень обслуговування (привітність), сучасні інформаційні продукти (БП, періодичні видання бібліотеки).

Генеруємо оригінальну ідею вирішення наявних проблем. Щось нетипове, свіже і потенційно ефективне. Тут може стати в пригоді колективна робота (ніхто не сперечатиметься з приказкою про залежність якості обраного рішення від кількості використаних голів).

Одним словом, мозковий штурм – рулить!

По максимуму застосовуйте всі наявні ресурси, ідея повинна бути стрункою і життєздатною.

Пункт № 2. Записуємо!

Причому все: від речей, що здаються головними до найдрібніших деталей. З усієї цієї писанини творитиметься проект майбутніх інновацій.

Потім наші чернетки переформатовуємо у план проекту. Структуру обирайте ту, що зручна саме Вам, але не забудьте включити обов’язкові пункти:

·   ціль (протягом всього процесу реалізації перевіряйте чи відповідає проект заявленим цілям);

·    завдання (дрібніші досягнення, що заплановані по завершенню проекта, частини цілі);

·       необхідні ресурси (матеріальний, часовий, кадровий);

·       заплановані акції (конкретні пункти, що ввійдуть до проекту);

·       строк реалізації;

·     очікуваний результат (конкретні очікувані цифри: + 50 нових користувачів, +50 нових книг, тощо, якщо після першої вдалої реалізації проекту він буде виконаний менш, ніж на 10 % - повторне його проведення – не має сенсу).

Маленька ремарка: під вдалою реалізацією мається на увазі виконання всіх заявлених у проекті пунктів, включаючи рекламу.

Готуємо додаткові матеріали: план партнерської пропозиції (що ми запропонуємо людям, з якими працюватимемо), заявка на отримання гранта, рекламна інформація (після написання проекту і погодження всіх деталей з партнерами), додаткові матеріали.

Пункт № 3. Рекламуємо, рекламуємо, рекламуємо і ще раз рекламуємо.

Прес-анонси, наочні матеріали, особиста участь у поширенні інформації – використовуємо всі доступні способи поширення інформації про підготований продукт. Тримаємо в пам’яті: «Річ, про яку ніхто не знає – не існує».

Пункт № 4. Робимо!

По максимуму і на совість, як для себе. Тут дуже просто себе контролювати: під час проведення акції постійно задавайте собі питання чи стали б Ви учасником заходу, користувачем послуги, чи споживачем цього продукту, який Ви робите, поставте себе на місце клієнта і не забудьте про можливі розбіжності у віковому діапазоні, життєвих цілях, смаках і вподобаннях між Вами і Вашою цільовою аудиторією.

Пункт № 5. Пожинаємо плоди. Найприємніший, якщо попередні 4-ри зроблено як слід.

Записуємо користувачів у бібліотеку, ставимо на полиці книжки і галочки у таблицю власного розвитку. Вітаю, Ви щойно зробили інноваційний проект!

Пункт № 6. Похмілля

І цифра у нього якась недобра і назва…не те щоб «Ах!» І дуже-дуже часто про нього забувають, а дарма: це чи не найважливіший етап роботи над проектами і собою: підбиття підсумків і аналіз помилок. Він включає: подання звітної інформації, узгодження питань з учасниками і партнерами, постпроектна реклама, збір отриманих публікацій про проект, оформлення висновків: що було «так», що «не так» і що зробити, щоб наступного разу «так» було більше.

Ось начебто і все...

Наостанок хочеться побажати, щоб  кожен Ваш наступний проект був кращим за попередній.

Не бійтеся бути досконалими – досі це ще нікому не вдавалося! У Вас є шанс. J

Юлія Ковальчук

Категорія: Бібліотечні інновації | Переглядів: 900 | Додав: metodist | Теги: сучасна бібліотека, Дайджест, інновації   | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright MyCorp © 2017