Пошук

Архів записів

Друзі сайту







Історична Волинь
Освітній навігатор
Рівненщина: регіональний інформаційний портал
Бібліоміст


читання інновації книжкова виставка книги РДОБ УБА бібліоміст краща книга Рівне Англійська мова аудіокнига бібліотека Інтернет бібліотеки Проект інтерактивна конференція акція Конкурс краща книга Рівненщини проекти навчання тренінг бібліотекарі реклама соціальні мережі майстер-клас Юлія Ковальчук громада влада Всеукраїнський день бібліотек Рівненська обласна бібліотека Рівненська область дозвілля письменник Бібліофест переможці перемога зустріч презентація круглий стіл незрячі книга досвід обласна бібліотека освіта Письменницький маршрут інформаційні технології професійне читання фахова періодика інсталяція

Статистика


Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0






П`ятниця, 20.10.2017, 09:06
Вітаю Вас Гість | RSS

Libr.Net

методичний блог Рівненської обласної універсальної наукової бібліотеки
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » 2011 » Липень » 11 » Як живеш, сільська бібліотек@?
14:51
Як живеш, сільська бібліотек@?
                                                                     
        Минув рік після старту бібліотечних проектів І раунду програми «Бібліоміст». За цей час проведено навчання бібліотекарів краю у тренінговому центрі обласної книгозбірні. На місцях організовано умови для встановлення техніки, підключення до Інтернет і власне - реалізовано заплановані заходи. Переглянувши ряд бібліотечних Інтернет-сайтів, відзначила, що життя бібліотек та бібліотекарів не стоїть на місці. Сільські книгозбірні стали сучасними публічними центрами своїх населених пунктів, куди можна прийти і отримати потрібну та соціально важливу інформацію.  Чимало новацій запроваджують самі сільські бібліотекарі для поліпшення життя громад. На користь таких змін чимало аргументів, а саме, привітні та комфортні середовища, нові та унікальні послуги, пов’язані з використанням інформаційних технологій, авторитет бібліотекаря і головне – збільшення зареєстрованих відвідувачів книгозбірень. Користувачами стають люди, які раніше ніколи не відвідували бібліотеку, приходить віруюча молодь, яка користується сайтами християнської тематики. Книгозбірні гостинно відкривають двері для людей різного віку та інтересами. Багатогранність читацьких запитів можна систематизувати таким чином: Освітні потреби,  Домашнє господарство, побут, Робота. Працевлаштування, Професійні потреби. Консультування,  Спілкування, Цікаве дозвілля, Охорона здоров'я, "Мрії збуваються :)".
Якісно змінився зміст роботи бібліотек: власні веб-сторінки, нові підходи до популяризації книги та читання, присутність книгозбірень в соціальних мережах. 
        Освітні потреби: Педагоги сільських ЗОШ активно використовують Інтернет, готуючись до уроку, позакласних виховних заходів, переймають досвід колег. Здійснюють на місці передплату фахових журналів. Учні шкіл користуються інформаційними ресурсами, розширюючи знання предметів шкільної програми, розвивають свої естетичні смаки за допомогою графічних програм. Абітурієнти знайомляться з умовами вступу до навчальних закладів нашої країни.
      Інноваційних ознак набули заходи організовані бібліотеками. В Інтернет–залі для школярів та вчителів проходять віртуальні екскурсії по музеях та бібліотеках світу, подорожі вищими навчальними закладами України, віртуальні уроки з історії України, географії, образотворчого мистецтва. Практикується перегляд документальних фільмів про відомих людей України, світу. Для малечі та молодших учнів проводять ігри-мандрівки, використовуючи цікаві розважальні та пізнавальні сайти, наприклад, «Ми діти твої, Україно», віртуальні уроки «Сила від хліба, хліб від землі», літературні та мистецькі віртуальні мандрівки за творчістю П.Тичини, Т. Коломієць, Т.Г.Шевченка, Лесі Українки, Катерини Білокур.           
     Неординарними стали народознавчі читання за українським календарем: бібліотекарем створюються мультимедійні презентації до заходів. Добре зарекомендували себе Декади культур, де читачі знайомляться з національною спадщиною європейських країн: Італії, Франції, Польщі та Росії. Декади включають комплекс заходів: години цікавих повідомлень й огляди літератури, перегляди веб-сайтів, прослуховування музичних творів, демонстрації репродукції картин митців. Школярі різного віку охоче беруть участь в пізнавальних он-лайн конкурсах від дитячих та юнацьких часописів.
   Інтернет-зали бібліотек стали місцем навчання, самоосвіти, інтелектуального дозвілля відвідувачів. Наприклад, в Пугачівській ПШБ організовано роботу дитячого Інтернет-кафе, де юні відвідувачі мають можливість слухати музику, дивитися відео сюжети, читати книги, відпочивати за мультфільмами, малюванням, гратися. Саме мультимедійні можливості стимулюють та підтримують інтерес дітей до читання, роблять його систематичним. Цікаве навчання проводить новий бібліотечний клуб за інтересами «Інтернет – Чомучки» для учнів 3 -4 класів. В Інтернет – залі постійно проводяться заняття «Відкриті двері в Інтернет». Їх мета -навчити користувачів бібліотеки та усіх бажаючих основам комп'ютерної грамотності, показати можливості всесвітньої мережі Інтернет. Старші учні в бібліотеці готують реферати, повідомлення, портфоліо та навчальні проекти, перекладають тексти з англійської на рідну мову, складають ребуси використовуючи інтернет-джерела. Студенти готують курсові та дипломні роботи, виконують групові завдання, особливо ті, хто має власний ПК, проте не має Інтернет-зв’язку дома, відшуковують та копіюють на власні носії художні твори, підручники.
     Велика увага приділяється вихованню інформаційної культури підростаючого покоління. Розширився зміст бібліотечно-бібліографічних занять. Бібліотекарем організовуються віртуальні уроки «Книга незвичайна, книга віртуальна», «Комп’ютерна бібліотека», «Подорож по сторінках улюблених казок». Діти вчаться працювати з комп’ютером, набувають практичних навичок та безпечного пошуку в Інтернет. Із задоволенням приймають участь у конкурсах накращий малюнок виконаний за допомогою програми створення та редагування малюнків Paint (наприклад, « Бібліотека майбутнього» ПШБ с. Студянка, Дубенської ПШБ). Для учнів 10 класу Бокіймівської школи (Млинівський рацйон) були знайдені електроні версії підручників (з сайту Міністерства освіти та науки України), яких не отримала бібліотека.
     Змінилася інформаційна діяльність бібліотекаря. В книгозбірнях створено інформаційні зони де представлено правила користування Інтернет-місцями, добірки рекомендаційних списків літератури та Web-ресурсів з актуальних тем: екологія, народна медицина, право, освіта, працевлаштування, ін.
Далі буде...
Категорія: Бібліотечні інновації | Переглядів: 1526 | Додав: 4ита4ка | Теги: освітні потреби, бібліоміст   | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright MyCorp © 2017