Пошук

Архів записів

Друзі сайту







Історична Волинь
Освітній навігатор
Рівненщина: регіональний інформаційний портал
Бібліоміст


читання інновації книжкова виставка книги РДОБ УБА бібліоміст краща книга Рівне Англійська мова аудіокнига бібліотека Інтернет бібліотеки Проект інтерактивна конференція акція Конкурс краща книга Рівненщини проекти навчання тренінг бібліотекарі реклама соціальні мережі майстер-клас Юлія Ковальчук громада влада Всеукраїнський день бібліотек Рівненська обласна бібліотека Рівненська область дозвілля письменник Бібліофест переможці перемога зустріч презентація круглий стіл незрячі книга досвід обласна бібліотека освіта Письменницький маршрут інформаційні технології професійне читання фахова періодика інсталяція

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0






Вівторок, 17.10.2017, 16:55
Вітаю Вас Гість | RSS

Libr.Net

методичний блог Рівненської обласної універсальної наукової бібліотеки
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » 2017 » Серпень » 22 » Як діти знайомляться з бібліотекою задовго до того, як навчаються читати
09:54
Як діти знайомляться з бібліотекою задовго до того, як навчаються читати

Грамотність починається вдома: існує низка простих способів, за допомогою яких батьки можуть підготувати своїх дітей до навчання читанню. Проте батьки не завжди можуть зробити все самостійно, тоді у процес включаються такі громадські послуги, які надають, наприклад, бібліотеки.

Нещодавно діти та батьки, які були присутні у центрі «Грайся та вчись» бібліотеки Маунт Ейрі, округу Керол у штаті Меріленд, серед яких була присутня і Дженні Басбі разом із донькою Лайлою, використовували ляльковий театр, щоб створити уявну пригоду. У всіх бібліотеках округу Керол існують центри гри та навчання.

Дороті Штольц, керівник з інформаційно-просвітницької роботи та планування, стверджує, що це лише один із способів мотивувати батьків займатися пятьма базовими видами діяльності, які закладають фундамент для майбутньої грамотності.

"Говорити, співати, читати, писати, гратися," перелічує Штольц. "Це по силам батькам, незалежно від того, наскільки вони зайняті. Ви можете приділяти цим видам діяльності разом з своїми дітьми невелику кількість часу протягом усього дня".

Ці п'ять практик виросли з тіла досліджень, які показують, що батьківська взаємодія з дітьми в ранньому віці має вирішальне значення для подальшого успіху в школі. Дослідження проведене у 1995 році показало, що діти до 4 років з сімей з більш високими доходами чули вдома на 30 мільйонів слів більше, ніж діти з малозабезпечених будинків. Це стало відомо як 30-ти мільйонний словниковий розрив.

"Коли ви вивчаєте слова та знаєте слова, легше опановувати нові слова", - каже професор університету Нью-Йорка Сьюзан Нойманн, яка сформулювала ці п'ять практик. Нойман каже, що діти, які живуть у багатому словесному середовищі, вступають до дитячого садка з перевагою, яка продовжує збільшуватись протягом наступних років.

"Діти, які чули багато слів, можуть зрозуміти більше слів", - пояснює вона. "Вони, ймовірно, вивчають основні фонічні або декодуючі навички, тому ці діти мають траєкторію успіху, а ті діти, які мають багатий словниковий запас, читають, читають самостійно, вивчаючи нові слова через книги. Ті діти, які цим не займалися, відстають, можуть зненавидіти читати, і з часом стають все повільнішими і повільнішими у розвитку".

У окрузі Керол широко використовують усі пять практик у всіх програмах для дітей – починаючи із серії «Кожна дитина готова читати», яка передбачає формальну підготовку батьків та опікунів, і закінчуючи формами діяльності такими як розповіді для малюків і немовлят.

Це не ваші традиційні читання розповіді, коли бібліотекар читає книгу, а батьки та діти слухають спокійно - і це не лише читання. У цей час співають, дзвонять у яскраво декоровані дзвони. Коли дитячий бібліотекар Робін Дуган переходить від однієї діяльності до іншої, вона заохочує батьків грати, співати та розмовляти зі своїми дітьми.

Дуган каже, що її головна мета полягає в тому, щоб читання історій було веселим і цікавим. Але вона також сподівається надати батькам інструменти, які їм потрібні, щоб підготувати своїх малюків для навчання, коли вони стануть дорослішими.

Для деяких батьків у окрузі Керол відвідувати такі заняття з гри та читання є цілком звичною справою. Проте, усіх родин це не стосується.

Вихователь Вівіана Кальдерон зазначає, що багато сімей в іспаномовній спільноті ніколи ніколи не були в бібліотеці. "Вони бояться йти туди самостійно", - каже вона. Кальдерон працює з центром Джуді, установою підтримки ранньої грамотності, яка співпрацює з громадською бібліотекою округу Керрол. Вона допомагає батькам, які переймаються, що вони не володіють достатніми навичками англійської щоб попросити книгу чи оформити бібліотечну картку, і знайомить їх з роботою пересувної бібліотеки.

Округ Керролл – це переважно сільська місцевість із поодинокими більш заможнішими районами середнього класу. Проте, бідних районів дуже багато. Тому пересувна бібліотека – це спосіб доставити бібліотечні послуги до широкого кола сімей і ця бібліотечка регулярно зупиняється в дитячих садках.

Під час одної з таких зупинок – біля домашнього центру догляду за дітьми, яким керує Барбара Саммерз – діти витягують книги з полиць транспортного засобу та роблять велику кипу на підлозі. Самерз каже, що більшість дітей, про яких вона піклується, ніколи раніше не були у бібліотеці. «Я займаюся доглядом за дітьми упродовж 30-ти років і за весь цей час я знала лише три родини, які постійно відвідували бібліотеку».

Бібліотека округу Керролл доставляє свої послуги до батьків через неформальні дискусійні групи. «Ми завжди задаємо батькам питання: Що ще бібліотека може зробити для вас і вашої родини? Я вважаю, якщо бібліотека розуміє та відповідає на потреби родин, це допомагає нам краще робити свою роботу».

Існує багато шляхів вирішення проблеми безграмотності, але активність у ранньому віці є надзвичайно важливою. Програми округу Керролл для родин є прикладом того, як бібліотеки можуть допомагати батькам із важливим завданням – підготувати своїх дітей бути готовими навчатися читати.



Оригінал:

Lynn Neary - Talk, Sing, Read, Write, Play: How Libraries Reach Kids Before They Can Read

Переклала: Юлія Мещерякова

Категорія: Іноземка | Переглядів: 151 | Додав: black   | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright MyCorp © 2017