Пошук

Архів записів

Друзі сайту







Історична Волинь
Освітній навігатор
Рівненщина: регіональний інформаційний портал
Бібліоміст


читання інновації книжкова виставка книги РДОБ УБА бібліоміст краща книга Рівне аудіокнига бібліотека Інтернет бібліотеки Проект інтерактивна конференція акція Конкурс краща книга Рівненщини проекти навчання тренінг бібліотекарі реклама соціальні мережі майстер-клас Юлія Ковальчук громада влада Всеукраїнський день бібліотек Рівненська обласна бібліотека Рівненська область дозвілля письменник Бібліофест переможці перемога зустріч презентація круглий стіл незрячі книга досвід обласна бібліотека освіта Письменницький маршрут інформаційні технології професійне читання фахова періодика молоді бібліотекарі інсталяція

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0






Неділя, 20.08.2017, 09:59
Вітаю Вас Гість | RSS

Libr.Net

методичний блог Рівненської обласної універсальної наукової бібліотеки
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » 2012 » Грудень » 5 » Інноваційні послуги публічних бібліотек Рівненщини
11:50
Інноваційні послуги публічних бібліотек Рівненщини

     Сьогодні державні та неурядові організації активно спрямовують свою діяльність на задоволення потреб, забезпечення прав, вирішення проблем або подолання складних життєвих обставин окремих осіб чи соціальних груп. Ця діяльність регламентується чинним законодавством, де зазначені перелік, види соціальних послуг, опис їх змісту та якості, форми надання.
   Книгозбірні, як соціальні інститути, що мають свої соціальні правила, норми та функції реалізують традиційні культурні послуги. З впровадженням інформаційно-комунікативних технологій в бібліотечну практику розвитку набуває інноваційна діяльність у сфері бібліотечних послуг.
   Як громадські центри у своїх населених пунктах книгозбірні Рівненщини пропонують інноваційні бібліотечні сервіси, які спрямовані на інформаційне забезпечення потреб громад, розповсюдження просвітницьких та культурно-освітніх знань для населення. Необхідність їх надання та види продиктовані потребами місцевих громад.
    У сфері інноваційних бібліотечних послуг  провідне місце займають послуги спрямовані на вирішення соціальних потреб громадян у різних галузях життєдіяльності. Зокрема можна говорити про:
Задоволення потреб у сфері освіти 
   Так, книгозбірні, з відповідним інформаційним середовищем та технічним оснащенням стали майданчиками, що надають відкритий доступ до освітніх послуг, професійних знань, сприяють самоосвіті громадян. Вже традиційно у період вступної кампанії абітурієнтів (лютий-травень) молодь проходить он-лайн реєстрацію на офіційному веб-сайті Українського центру оцінювання якості освіти для участі у зовнішньому незалежному оцінюванні (ЗНО), тренування зі складання тестів ЗНО в електронному режимі, електронну реєстрацію заяв на вступ до Вузів. 
   Бібліотекарі самостійно та за партнерської підтримки громадських організацій здійснюють навчання користувачів (індивідуально та в групах) роботі з інформаційними технологіями. Зокрема, активно використовують ці можливості громадяни, які мають статус соціально незахищених, люди пенсійного віку, відвідувачі з вадами здоров’я (заняття для глухих/слабочуючих проходять за участю сурдоперекладача, для людей з вадами зору – за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення, технічних засобів та консультанта).
Задоволення потреб у сфері правового захисту громадян та доступу до офіційної інформації
   Сьогодні бібліотеки спрямовують свою діяльність у напрямку забезпечення правових можливостей громадян, захисту їх інтересів та розвитку. Співпрацюючи з правозахисними неурядовими організаціями, бібліотекарі для своїх громад організовують скап - конференції за участю юристів, спеціалістів сфери охорони здоров’я, соціального захисту. Популярними є звернення жителів до віртуальних приймалень урядовців, веб-ресурсів, які пропонують безкоштовні юридичні консультації он-лайн, інформацію для платників податків, а також зразки позовних заяв у цивільному, адміністративному, господарському судочинстві що у вільному доступі. 
   Створені ПГД забезпечують доступ до Інтернету як засобу використання громадянами можливостей електронного урядування, допомагають ознайомитися з місцевою та урядової офіційною інформацією, планами та програмами, долучитися до нових форм урядування. На звернення користувачів бібліотекар надає допомогу: в актуалізації даних вкладників на сайті Ощадбанку колишнього СРСР, пошуку інформації та оформленні документів (друк, сканування) на отримання дотації на утримання молодняка великої рогатої худоби в особистих підсобних господарствах селян. 
Громадяни активно використовують можливість електронної реєстрації візової анкети (або узгодження візиту в відповідне консульство) на офіційних сайтах консульств.
   Центральні книгозбірні стали комунікативними майданчиками для он-лайнового спілкування громади і влади. З цією метою організовуються тематичні он-лайн конференції. Нові можливості бібліотек використовуються місцевими органами влади, які на базі книгозбірень організовують селекторні наради представників районної та обласної державних адміністрацій, засідання, круглі столи з питань освіти, культури. Практикується проведення прийомів громадян із особистих питань головою облдержадміністрації у режимі відеоконференцзв’язку.
Електронний доступ до муніципальних (комунальних послуг)
   Більшість комунальних служб міста та області пропонують інтерактивну взаємодію з клієнтами. Сьогодні житель населеного пункту, скориставшись доступом до Інтернету у бібліотеці, може здійснити оплату комунальних платежів, внести показники лічильників, отримати консультацією он-лайн від фахівця, замовити послугу та роздрукувати квитанції через веб-сайти профільних служб.
Інтерактивне спілкування користувача і бібліотеки
     Підтримка комунікативних зв’язків «користувач – бібліотека» відбувається як через сервіси бібліотечних електронних ресурсів, так і соціальні мережі. 
Бібліотечні сайти пропонують такі електронні послуги для користувачів, як віртуальна довідка, електронна доставка документів, електронна розсилка інформації на запит (розповсюдження списків літератури, інформаційних листів про заходи бібліотеки), аудіоподкасти для незрячих та слабозорих. 
   Найбільш зручнішим способом взаємодії з читачем у віртуальному середовищі залишається спілкування у соціальних мережах («Однокласники», «Вконтакте», «Фейсбук», ін.). Аудиторії цих сайтів достатньо чисельні, а це дозволяє спілкуватися з реальними користувачами бібліотек та залучати потенційних. Соціальні сайти використовуються книгозбірнями для популяризації ресурсів і послуг, приверненню уваги громади до бібліотеки, книги, читання.
   Ефективним інструментом комунікації бібліотек та інтернет-аудиторії є блоги. Сьогодні в мережі доступні блоги обласних, районних, сільських бібліотек. Частина книгозбірень активно використовує ВІКІ-проекти для поширення інформації про заклад, його послуги. 
Професійне спілкування
Розвитку професійних зв’язків бібліотекарів сприяє активна робота в соціальних мережах. Бібліотеки створюють блоги та власні аккаунти в «Вконтакте», «Faсebook», «Twitter», «Skype» та інші, які стають платформами для спілкування та професійного діалогу. 
Майданчиком для професійної взаємодії бібліотекарів області є методичний блог «Libr.net». Це ресурс з власною аналітикою, статтями про інноваційний бібліотечний досвід, цінними ідеями, конструктивними пропозиціями, професійною точкою зору та цікавими оглядами веб-сервісів. Він корисний як для бібліотекарів в т.ч. різних систем і відомств, так і студентів, які ще не освоїли професію бібліотекаря, проте, прагнуть бути найкращими у цій сфері. 
В практику роботи книгозбірень Рівненщини впроваджено фахові скайп-консультування, скайп-конференції, вебінари, які дозволяють взаємодіяти усім учасникам, виконувати завдання, відповідати на запитання і обмінюватися думками. 
Задоволення потреб у сфері соціально-культурної, професійної та економічної діяльності
    Бібліотеки з їх новими можливостями допомагають місцевій громаді у вирішенні соціально-культурних, професійних та економічних потреб. Доступ до тематичних онлайн-ресурсів дозволяє придбавати та реалізовувати сільськогосподарську продукцію, техніку для роботи на особистих господарствах, товари домашнього вжитку, отримувати відомості про нові сорти різних культур. 
    Стала можливим електронна передплати періодичних видань, як для задоволення дозвіллєвих потреб мешканців, так і професійної діяльності (вчителі бібліотекарі, медичні працівники, ін.). Бібліотеки пропонують нові можливості щодо працевлаштування: від підготовки резюме (комп’ютерний набір) до пошуку вакансій онлайн, відправлення анкет електронним способом. 
   Набуває розвитку соціокультурна діяльність книгозбірень із використанням комп’ютерів та Інтернет. В бібліотеках організовуються кіно майданчики, які пропонують перегляд популярних та художніх фільмів, мультиплікаційних фільмів для дітей. Організація такого дозвілля особливо актуальна для малозабезпечених родин, школярів, які у літній період залишаються на місцях.
Задоволення потреб у сфері комунікації
    Великим попитом серед відвідувачів бібліотек області користуються послуги доступу до комунікативних сервісів Інтернет: програм, що дозволяють спілкуватися в режимі реального часу. Книгозбірні забезпечують можливості онлайнового спілкування родин, які проживають в різних країнах, континентах, відновити давні втрачені особисті або професійні зв’язки.
    Розглядаючи інноваційні бібліотечні послуги можна помітити, що задоволення інформаційних потреб територіальних громад приносить не тільки економічний, але й соціальний ефект, забезпечуючи тим самим захист, рівність, соціальну інтеграцію та розвиток суспільства.

Категорія: Професія бібліотекар | Переглядів: 1825 | Додав: 4ита4ка | Теги: задоволення потреб користувачів, інноваційні послуги   | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright MyCorp © 2017