Електронні послуги в бібліотеках Естонії. Частина 2 - 29 Листопада 2016 - Libr.Net - блог РДОБ

Пошук

Друзі сайту







Історична Волинь
Освітній навігатор
Рівненщина: регіональний інформаційний портал
Бібліоміст


читання інновації книжкова виставка книги РДОБ УБА бібліоміст Рівне аудіокнига бібліотека Інтернет бібліотеки Проект інтерактивна конференція акція ПДГ Конкурс краща книга Рівненщини проекти навчання тренінг бібліотекарі реклама соціальні мережі майстер-клас Юлія Ковальчук громада влада Всеукраїнський день бібліотек Рівненська обласна бібліотека Рівненська область дозвілля письменник Бібліофест переможці перемога зустріч презентація круглий стіл незрячі книга досвід обласна бібліотека освіта Письменницький маршрут інформаційні технології професійне читання фахова періодика молоді бібліотекарі інсталяція

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0






Неділя, 26.02.2017, 16:40
Вітаю Вас Гість | RSS

Libr.Net

методичний блог Рівненської обласної універсальної наукової бібліотеки
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » 2016 » Листопад » 29 » Електронні послуги в бібліотеках Естонії. Частина 2
15:28
Електронні послуги в бібліотеках Естонії. Частина 2

Центральна міська бібліотека, м. Сілламяе

    Всі закони Естонської Республіки державною мовою публікуються на веб-сторінці www.riigiteataja.ee. Але не всі знають, що існують переклади законів на російську мову. Міська бібліотека і її філія пропонують скористатися послугою, яка оплачена з міського бюджету і для жителів міста є безкоштовною. Бібліотека (http://slib.ee/ru/) має ліцензію на право користування однією з найбільш авторитетних баз правових актів в Естонії ESTLEX.
    До теперішнього часу в розпорядженні клієнтів ESTLEX є переклади майже всіх законів, і більшість законів переведено разом зі змінами та доповненнями. Основна увага приділяється тому, щоб тримати вже виготовлені переклади правих актів в актуальному стані. Користуватися базою даних можна в читальних залах центральної бібліотеки та філіалі. Користування комп’ютером є безкоштовним.
    Великою популярністю користується бібліотека в період проведення масштабних державних акцій. В ході роз'яснювальних кампаній людей інформують про те, що бібліотеки надають бажаючим можливість скористатися послугами е-держави.
    Наприклад, перший етап перепису населення Естонії 2011-2012 рр., який проходив з 31 грудня 2011року по 31 січня 2012 року, містив у собі е-перепис. Всі бажаючі мали можливість заповнити відповідні анкети через інтернет. Майже 60% населення використали цю можливість.
    Під час парламентських виборів та виборів органів місцевого самоврядування виборці також можуть проголосувати в бібліотеці за допомогою інтернету. Електронні вибори, які зазвичай проводяться за кілька днів до традиційних «паперових», є найзручнішим способом голосування.
     Однак е-послуги не мають сенсу, якщо звичайні громадяни не вміють користуватися ними. Поряд з великими освітніми програмами, якими була охоплена вся країна, в бібліотеці м. Сілламяе є можливість в будь-який час отримати індивідуальне початкове комп'ютерне навчання або консультацію по використанню державних е-послуг.
    Для того, щоб населення активно користувалося можливостями сучасних інфотехнологій, держава і приватний сектор профінансували кілька програм з навчання населення. Наприклад, програми «Подивися на світ» і «Будемо разом!» були спрямовані на населення в цілому і дали всім бажаючим безкоштовну можливість оволодіти основами комп'ютерної грамотності та навичками користування інтернетом. Особливо це стосувалося тих верств суспільства, які, в силу вікових чи інших причин, не мали можливості зробити це самостійно. У першу чергу, це люди похилого віку, люди з низьким і середнім рівнем доходів, сільські жителі. Саме завдяки цим програмам в Естонії перестали бути рідкістю, наприклад, «комп'ютерно-освічені» пенсіонери.
   Бібліотека проводить консультування користувачів, які потребують лише направлення для подальшої самостійної роботи. В основному це люди, які добре володіють комп'ютером і вільно орієнтуються в електронних послугах. Наприклад, співробітники бібліотеки консультують користувачів з питань заповнення персональних електронних декларацій про доходи, допомагають підприємцям у складанні річних звітів про діяльність через портал підприємництва тощо.
    Яка ж роль бібліотеки в наданні доступу до електронного уряду? Бібліотека забезпечує технічну можливість – надає комп'ютери, які постійно підключені до інтернету. Для тих, хто використовує в бібліотеці свої ноутбуки, є можливість підключення до Wi-Fi. Всі витрати, пов'язані з технічним забезпеченням, покриваються за рахунок міського бюджету. У бібліотеці є можливість сканування і роздрукування матеріалів.
    Окрім доступу до урядової інформації, бібліотека надає такі власні електронні послуги:
  • продовження терміну повернення документа за допомогою електронної пошти, надання інформації про наявність того чи іншого видання, відповіді на інфозапити тощо. Після відправлення онлайн–запиту на продовження терміну користування книгою протягом доби читач отримує відповідь про новий термін повернення або причину неможливості продовження. Читач має право продовжувати термін лише 3 рази.
  • Бібліотека через мережу передачі даних надає читачеві можливість доступу до публічної інформації та публічної бази даних.
  • Бібліотека забезпечує своїм користувачам безкоштовний доступ до публічної інформації через мережу передачі даних загального користування за допомогою комп'ютерів у всіх відділах бібліотеки.
  • Для користування відкритим інтернет-пунктом можна попередньо зареєструватися. Якщо читач запізниться більш ніж на 10 хвилин, він втрачає право на зареєстрований час.
  • У разі необхідності працівник бібліотеки надає консультативну допомогу при пошуку інформації в мережі Інтернет.
    На сайті представлений розділ «Е - бібліотека», до якого входять такі пункти:
  • Е – каталог;
  • Запити;
  • Бази даних;
  • Продовження online.
    Електронний каталог. Для користування електронним каталогом RIKSWEB необхідно зареєструватись. У користувача є можливість вести пошук трьома мовами: естонською, англійською, російською. Пошук книг здійснюється за різними критеріями: за назвою, за автором, за назвою серії, індексом УДК, ключовими словами, номером ISBN/ISSN, за вільним словом. Результати пошуку можна зберегти. Знайшовши необхідну книгу, є можливість дізнатися, чи є вона в наявності, в якому відділі знаходиться, кількість примірників, доступних до видачі. В разі, якщо документ знаходиться на руках у читачів, можна побачити дату його повернення до бібліотеки. В окремі розділи зібрані краєзнавча література, періодика, найновіші статті, нові надходження, е – документи. З метою допомоги читачам в пошуку документів, є інструкція з користування електронним каталогом.
    У розділі «Корисні посилання» надається доступ до державних електронних послуг і подано перелік сайтів, які згруповані за темами:
  1. Інші бібліотеки;
  2. Сілламяе;
  3. Енциклопедії;
  4. Словники;
  5. Література;
  6. Історія;
  7. Мистецтво;
  8. Природа;
  9. Географія;
  10. Різне.
    Все сказане вище – лише невелика замальовка життя естонського суспільства і повсякденної роботи бібліотек. Бібліотекарі, пам'ятаючи про те, що в інформаційному суспільстві все змінюється настільки швидко, що достатньо на хвилину зупинитися – і можна відразу відстати, намагаються бути сучасними, самі мотивують жителів міста використовувати інформаційні та комунікаційні технології для підвищення якості життя.

Використані джерела
  1. Электронное правительство в Эстонии [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/ua/Documents/public-sector/e-government/E-government%20in%20Estonia.pdf. – Название с экрана.
  2. Электронный Таллин [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.cnews.ru/downloads/mag/INFOGOROD_3.pdf. – Название с экрана.
  3. Силламяэская центральная городская библиотека [Электронный ресурс]: [Веб-сайт]. – Режим доступа: http://slib.ee/ru/. – Название с экрана.
  4. Таллинская центральная библиотека [Электронный ресурс]: [Веб-сайт]. – Режим доступа: http://keskraamatukogu.ee/ru/. – Название с экрана.
  5. Skype соединил библиотеку Силламяэ с Украиной [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://stolitsa.ee/51898. – Название с экрана.

Читай початок тут.

 
Наталія Кукелко
Категорія: Електронне урядування | Переглядів: 65 | Додав: metodist | Теги: інновації в бібліотеках, досвід, Естонія, бібліотека, електронні послуги, електронне урядування   | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright MyCorp © 2017