Пошук

Друзі сайту







Історична Волинь
Освітній навігатор
Рівненщина: регіональний інформаційний портал
Бібліоміст


читання інновації книжкова виставка книги РДОБ УБА бібліоміст краща книга Рівне аудіокнига бібліотека Інтернет бібліотеки Проект інтерактивна конференція акція Конкурс краща книга Рівненщини проекти навчання тренінг бібліотекарі реклама соціальні мережі майстер-клас Юлія Ковальчук громада влада Всеукраїнський день бібліотек Рівненська обласна бібліотека Рівненська область дозвілля письменник Бібліофест переможці перемога зустріч презентація круглий стіл незрячі книга досвід обласна бібліотека освіта Письменницький маршрут інформаційні технології професійне читання фахова періодика молоді бібліотекарі інсталяція

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0






Вівторок, 23.05.2017, 12:43
Вітаю Вас Гість | RSS

Libr.Net

методичний блог Рівненської обласної універсальної наукової бібліотеки
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » 2016 » Листопад » 29 » Електронні послуги в бібліотеках Естонії. Частина 1
14:56
Електронні послуги в бібліотеках Естонії. Частина 1
    Естонію називають країною, що має в наявності найбільш прогресивну модель електронного урядування в Європі. Домогтися успіху Естонії вдалося більшою мірою завдяки усвідомленню урядом країни пріоритетності розвитку інформаційних технологій. Одна з ініціатив  державна програма загальної комп'ютеризації «Стрибок Тигра» (1996р.), основний акцент якої ставився на навчанні школярів комп'ютерної грамотності, а також на розвиток комп'ютерної та мережевої інфраструктури.
   Глобальна інформатизація Естонії послужила фундаментом для розвитку електронного уряду. Доступ населення до сервісів електронного урядування здійснюється за рахунок використання електронних ідентифікаційних карт, за допомогою яких жителі можуть користуватися всіма державними інтернет-сервісами.
    За останні 20 років у країні була розроблена і впроваджена концепція е-держави. Ця система дає можливість людині спілкуватися з владою без посередників, до мінімуму скоротити пряму взаємодію громадян і чиновників. На державному порталі www.eesti.ee можна отримати близько ста електронних послуг. Більшість людей вже не уявляють собі ведення справ з фізичним відвідуванням державних установ. Існують е-рішення для отримання дитячої допомоги і для влаштування дитини в школу, замовлення театральних квитків і працевлаштування, для запису на прийом до лікаря та отримання пенсії і т. д.
    Основна маса бланків та форм всіх державних установ також доступна в інтернеті і може бути оформлена в електронному вигляді, тому громадянам немає необхідності здійснювати візити до чиновників. Документ, підтверджений електронним підписом, відправляється в електронному вигляді.
     В Естонії до інтернету підключені всі без винятку бібліотеки країни, починаючи від Національної бібліотеки і закінчуючи найменшою сільською бібліотекою. Якщо в населеному пункті є бібліотека - значить, в ній ви можете вільно і безкоштовно користуватися інтернетом.

Таллінська Центральна бібліотека
    В Талліні функціонує 15 міських департаментів і всі послуги, які вони надають, представлені на міському порталі www.tallinn.ee. На цьому порталі окрім загальної інформації, офіційних заяв і міських новин є окремий розділ, присвячений центральній міській бібліотеці, де представлені найбільш популярні послуги, які надаються в бібліотеці, а також через відповідне посилання можна перейти на особистий сайт книгозбірні. Є окремий розділ «Е-послуги центральної бібліотеки», який містить посилання на бази даних законодавчих документів.
   Надаючи своїм користувачам доступ до державних електронних сервісів, Таллінська центральна бібліотека має широкий вибір власних електронних послуг. Всі вони представлені на сайті бібліотеки (http://keskraamatukogu.ee/ru/). Розглянемо кожну з них детальніше.
    Реєстрація користувачів. Послугами бібліотеки можна скористатись, пред’явивши читацький квиток. Ним може бути читацький бібліотечний квиток, ID-картка або картка виду на проживання. Запис користувача відбувається при наявності документа, що засвідчує особу, інформація вноситься в базу даних читачів бібліотеки. Після реєстрації читач має право користуватися послугами всіх бібліотек-філіалів та бібліотечного автобусу.
 Громадяни, що мають ID–картку реєструються в Таллінській центральній бібліотеці та її філіях безкоштовно. В такому разі їхня ID – картка є замінником читацькому квитку. При реєстрації подається адреса особистої електронної скриньки, на яку бібліотекар висилає підтвердження про те, що читач ознайомився з правилами користування і правилами внутрішнього розпорядку Таллінської бібліотеки і підтвердив своє ознайомлення дигітальним (цифровим) підписом. Ваш дигітальний підпис і контактні дані зберігаються в базі даних читачів Талліннської Центральної бібліотеки. Ці дані використовуються для визначення особи при відправленні нагадувань про терміни повернення видань, а також для статистики.
    Електронний каталог. Наявність видань, що знаходяться в фонді Талліннської Центральної бібліотеки, можна перевірити за допомогою електронного каталогу ESTER. ESTER - це загальна пошукова система, яка об'єднує 15 бібліотек. Можна також дізнатися - коли книга буде здана в бібліотеку і відразу забронювати її для себе. Система дозволяє продовжувати термін користування книгою до трьох разів, а за кілька днів до закінчення терміну приходить нагадування з переліком книг, які потрібно повернути.
   Електронна бібліотека ELLU. В січні 2012 року Таллінська центральна бібліотека створила електронну бібліотеку ELLU. Електронна бібліотека ELLU – інформаційна система, призначена для зберігання та використання електронних документів. ELLU - дозволяє читати електронні видання вдома, послугою можуть користуватися всі читачі Талліннської Центральної бібліотеки. В електронній бібліотеці, читач може знайти необхідну книгу, ознайомитися з усіма даними і коротким описом книги, а також отримати доступ до неї. Для того, щоб користуватися електронною бібліотекою, необхідно створити обліковий запис. У ELLU можна отримати доступ до 3 книг, терміном від 14 до 21 дня. Після закінчення терміну, доступ до книги буде закритий. Заново книгу можна буде використовувати через добу. Це зроблено для того, щоб інші читачі теж могли користуватися електронними виданнями.
     Доступні електронні видання на різну тему. Так само на головній сторінці ELLU можна буде ознайомитися зі списком найпопулярніших книг і новинок. В основному, в електронній бібліотеці знаходяться твори естонською мовою. Читати можна буде дитячу та молодіжну літературу, літературу за шкільною програмою, тощо.
     Навчання користувачів. Всім наявним і майбутнім читачам Талліннської Центральної бібліотеки, хто бажає розвивати свою комп'ютерну грамотність для пошуку необхідної інформації по електронному каталогу ESTER, на сайті бібліотеки, по різних базах даних (база статей ISE, база правових актів і т. п.) і по інших інтернет - ресурсах, пропонується безкоштовне навчання.
     Для користувачів пропонуються індивідуальні та групові навчання з тем:
  • Домашня сторінка бібліотеки;
  • Початкове навчання з використання планшетного комп’ютера  і смартфона;
  • Початкове знайомство з Facebook;
  • Інтернет і джерела інформації;
  • Використання ID-картки;
  • Тим, хто шукає роботу;
  • Підготовчі комп’ютерні курси +/- 50 (в т.ч. створення електронної скриньки);
  • Електронні послуги.
     Для проходження курсів попередньо необхідно записатись. З інформації на сайті можна дізнатись про мету, зміст навчання та результативність кожного курсу. Також вказується, в якому відділі чи філії бібліотеки можна пройти навчання. Майже всі курси включають в себе знайомство із сайтом бібліотеки та електронним каталогом ESTER.
     На сайті представлена послуга «Спілкування в режимі реального часу». Заповнивши невеличку форму, користувач може задати питання працівнику бібліотеки та миттєво отримати відповідь.
    Корисні посилання. Таллінська центральна бібліотека надає доступ до державних інформаційних послуг. Розділ «Посилання» містить інформацію про сайти державних структур, бібліотек тощо, яка згрупована за темами:
  • Статті про електронні книги і електронні бібліотеки;
  • Держава, столиця, право;
  • Європейський союз;
  • Бібліотеки;
  • Дигітальні (електронні) бібліотеки;
  • Словники;
  • Матеріали для безробітних;
  • Література в Інтернеті;
  • Імміграція та інтеграція.
Читай продовження тут.

Наталія Кукелко
Категорія: Електронне урядування | Переглядів: 109 | Додав: metodist | Теги: досвід, інновації у бібліотеках, Естонія, бібліотека, електронні послуги, електронне урядування   | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright MyCorp © 2017