Пошук

Архів записів

Друзі сайту







Історична Волинь
Освітній навігатор
Рівненщина: регіональний інформаційний портал
Бібліоміст


читання інновації книжкова виставка книги РДОБ УБА бібліоміст краща книга Рівне Англійська мова аудіокнига бібліотека Інтернет бібліотеки Проект інтерактивна конференція акція Конкурс краща книга Рівненщини проекти навчання тренінг бібліотекарі реклама соціальні мережі майстер-клас Юлія Ковальчук громада влада Всеукраїнський день бібліотек Рівненська обласна бібліотека Рівненська область дозвілля письменник Бібліофест переможці перемога зустріч презентація круглий стіл незрячі книга досвід обласна бібліотека освіта Письменницький маршрут інформаційні технології професійне читання фахова періодика інсталяція

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0






Понеділок, 23.10.2017, 20:51
Вітаю Вас Гість | RSS

Libr.Net

методичний блог Рівненської обласної універсальної наукової бібліотеки
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » 2011 » Січень » 18 » Експеримент на порозі десятиліття
12:21
Експеримент на порозі десятиліття
Навіщо люди експериментують? Очевидно, щоб досягти чогось кращого. Експеримент з об’єднання публічних і шкільних бібліотек у сільській місцевості, організований у 2002 році з ініціативи голови Рівненської облдержадміністрації, став резонансною подією у житті бібліотечної і освітянської галузі . Довкола реорганізації бібліотек точилася полеміка. І що цікаво – списи критики летіли від опонентів, які навіть не побували в епіцентрі подій, не вивчили предмет невдоволення на місцях. Та це минуло. А бібліотеки розвиваються і підраховують бонуси:
- З об’єднаними ресурсами бібліотеки є потужними інформаційними центрами громади, здатними задовольнити соціальні, навчальні,професійні, дозвілеві запити громади;
- Приміщення комфортні і опалювані;
- Користувачів обслуговує висококваліфікований персонал(це відразу ж оцінили педагоги);
- Піднявся престиж бібліотекаря серед місцевої громади, зросла його затребованість як спеціаліста інформаційної індустрії;
- Бібліотеки мають доступ до комп’ютерної техніки навчальних закладів і в партнерстві створюють електронні ресурси;
- І ще один важливий чинник: економія коштів на утримання бібліотек. Тільки на заробітній платі одного працівника щорічно економиться майже 12 тисяч гривень.
А нащо в невеликому селі утримувати дві бібліотеки? Громада одна, і реально - читач один . Звісно, це моє бачення. Спростувати чи підтримати його можуть люди, які працюють на місцях. Керівники органів місцевої влади, колеги – експериментуйте! Сміливіше!
Категорія: Дискусійний майданчик | Переглядів: 915 | Додав: metodist   | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 6
6  
Хочеться заперечити щодо «корисності» об’єднання бібліотек. Можливо економію коштів це і дало , але «реального» читача з громади, там де об’єдналися і перейшли лише в шкільні приміщення, бібліотеками втрачено, чому? Зрозуміло, що в шкільну бібліотеку ходять лише школярі та вчителі, громада не завжди йде до школи, аби почитати, і зазвичай школи і їх приміщення в вихідні дні закриті, а користувач бажає саме в вихідний день поспілкуватися з однодумцем і не завжди це є зручно, більшість дорослого населення в шкільну бібліотеку не йде, і навіть «Бібліомостовскі» комп’ютери лише для шкільного читача, поцікавтеся в громади чи багато дорослого населення йде на ті комп’ютери і чи вони знають про їх існування окрім активу школи, і чи в змозі звичайні люди до тих комп’ютерів «достукатися», і яке це може бути розуміння сучасної бібліотеки, це знову перегиб в одну сторону, і насміхання над громадою… І не дивно «чому» решта областей України не хоче такого експерименту, воно і не дивно, позитиву аж «досхочу»…

5  
Звичайно, експеримент має свої недоліки,але він вносить і багато позитивного.Бібліотекарі мають більше нагрузки ,але до бібліотеки прийшли реальні користувачі.Громада отримала дійсно об"єднаний потужний інформаційно-консультаційний центр,який значно краще задовільняє запити всіх верств населення.Школи отримали висококваліфікованих бібліотекарів,які здатні краще надавати бібліотечні послуги школярам і педагогам. Бібліотеки як єдині інформаційні, виховні та дозвіллєві центри,отримують більшу підтримку влади. Завдяки об"єднанню публічних та шкільних бібліотек наші книгозбірні мали можливість взяти участь і перемогти у конкурсі проектів програми "Бібліоміст". Всіх бажаючих запрошую відвідати наші оновлені бібліотеки, щоб самим в цьому переконатись .

4  
Ваша думка, п.Ольго, щодо обєднання підкреслює Ваше бажання і вміння бути корисною громаді і готовність до позитивних змін. Бібліотеки України ще не зовсім усвідомили переваги обєднання або бояться труднощів перехідного періоду.

3  
Маючи досвід роботи бібліотеки до обєднання і після обєднання,хочу сказати,що мені набагато цікавіше працювати в обєднанні, тому,що бібліотека стала більш затребуваною користувачами, налагоджена співпраця з вчителями. Бібліотека стає інформаційним центром на селі. Я дивуюся, чому до цього часу такий експеримент не запроваджується в сільських бібліотеках УкраЇни.

2  
Мені ця інформація цікава. Але це треба бачити на власні очі. Або опинитися у такому експерименті. З позицій держави все правильно, але на місці бібліотекаря мабуть важко. Я теж хотіла б думку сільського бібліотекаря почути. Дякую за цікавий блог.

1  
Цікаво, що на цей пост немає коментарів. Адже про оптимізацію мережі говорить уся Україна. І бібліотекарі Рівненської області мають свою думку. Експеримент закінчився. Але повторення цього досвіду в Україні немає.З багатьох областей приїздили і вивчали досвід і не впроваджують його. Є багато позитивного і багато напрямків нерозвинутих. На мою думку не поглиблена співпраця з школою. Наші два відомства можуть зближатися але не взаємопроникати.
Дуже продовжує дивувати стійкість стереотипу ставлення бібліотечної спільноти і підтримки негативу навколо обєднання бібліотек на рівні села і це навіть тепер, коли поступово скорочуються малокомплектні школи.
Скажіть свою думку сільські бібліотекарі.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright MyCorp © 2017