Бібліотека як бренд – досвід Мюнхена - 9 Жовтня 2015 - Libr.Net - блог РДОБ

Пошук

Друзі сайту







Історична Волинь
Освітній навігатор
Рівненщина: регіональний інформаційний портал
Бібліоміст


читання інновації книжкова виставка книги РДОБ УБА бібліоміст краща книга Рівне аудіокнига бібліотека Інтернет бібліотеки Проект інтерактивна конференція акція Конкурс краща книга Рівненщини проекти навчання тренінг бібліотекарі реклама соціальні мережі майстер-клас Юлія Ковальчук громада влада Всеукраїнський день бібліотек Рівненська обласна бібліотека Рівненська область дозвілля письменник Бібліофест переможці перемога зустріч презентація круглий стіл незрячі книга досвід обласна бібліотека освіта Письменницький маршрут інформаційні технології професійне читання фахова періодика молоді бібліотекарі інсталяція

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0






П`ятниця, 31.03.2017, 00:27
Вітаю Вас Гість | RSS

Libr.Net

методичний блог Рівненської обласної універсальної наукової бібліотеки
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » 2015 » Жовтень » 9 » Бібліотека як бренд – досвід Мюнхена
11:30
Бібліотека як бренд – досвід Мюнхена
Update – це проект осучаснення книгозбірень, який був реалізований у двох філіях Мюнхенської міської бібліотеки – у Центральній бібліотеці на вулиці Gasteig та районній бібліотеці Hasenbergl.
 
Про бібліотеку як привабливу пропозицію
Міська бібліотека Мюнхена (Münchner Stadtbibliothek) розташована в столиці Баварії і є найбільшою в Німеччині муніципальною бібліотечною мережею, до якої загалом входить 22 книгозбірні.

Розробляючи нові стратегії, книгозбірні мережі орієнтуються передовсім на молодь і прагнуть зробити так, щоб бібліотека стала привабливим місцем для проведення вільного часу. Ця пропозиція базується на п’яти основних аспектах:
  • кваліфікований персонал;
  • мультимедійність фонду (медіатека);
  • бюджет для розбудови фондів книгозбірні;
  • різноманітнисть заходів;
  • створення широкої партнерської мережі.
Про комплектування фондів
В Мюнхенській бібліотечній мережі частки друкованих видань та видань в аудіо- чи відеоформаті складають 30% і 70% відповідно. Увага акцентується на аудіовізуальних медіа. Всі нові мультимедійні надходження відразу інтегруються у систему книгозбірень і стають доступними відвідувачам. Фонд формується з урахуванням трендових тем. Йдеться про те, що британці називають «лайфстайл» – мода, модні види спорту, ігри, техніка й нові медіа. Серед аудіовізуальних медіа центральну частину фонду складають фільми в DVD та Blue-Ray-форматах. Також бібліотека має потужний фонд із іграми для приставок різних форматів.

За придбання медіа для бібліотечних фондів відповідає бібліотекар і його асистент. Зауважу, що перш ніж формувати медіатеку, бібліотечні фахівці відслідковують, які ж теми цікавлять потенційну аудиторію, а вже на основі цього формулюють списки видань. Проводити згадане відстеження інтересів бібліотеці допомагають партнери – книгарні, радіостанції тощо.

Про візуальний імідж бібліотеки

Спеціально для проекту Update було замовлено дизайн інтер’єру, зокрема, й меблів. Фахівці свідомо обрали відкриті полиці у формі сенсорного екрану, щоб відразу демонструвати всі наявні у бібліотеках медіа, до яких можна підійти і вільно користуватися.

У Центральній бібліотеці на вулиці Gasteig у вільному доступі представлено 185 тис. одиниць. Водночас 1,15 млн одиниць зберігаються у наших сховищах. Користуватися виданнями з цих сховищ можуть постійні читачі. Однак просто відвідувач може користуватися тільки тим, що є у вільному доступі.

Цей дизайн відображає сучасні звички, крутизну молоді. Білі кольори, багато світла в інтер’єрі стали впізнаваними, тому людина, потрапляючи в таке приміщення, зразу розуміє, в якому відділі бібліотеки вона перебуває. Що ж стосується місць для сидіння, то перші зразки цих меблів уже були списані, бо молодь часто дозволяла собі малювати по них маркерами чи олівцями.

Зазначу, що було й оновлено візуальний імідж Мюнхенської бібліотеки до найменших дрібниць – навігація, рекламна продукція, дизайн сайту тощо.

Про заходи
У рамках Update бібліотека на рік влаштовує близько 200 масштабних подій для відвідувачів у віці 15-20 років. Під час таких подій, з одного боку, зберігаєть престиж і особливість бібліотеки, а з іншого – використовується та розбудовується широка мережа партнерських зв’язків передовсім зі школами. Отож, тут також можна говорити про різноманіття форматів.

 
Про витрати й фінансування
Для втілення подібних задумів дуже важливою є підтримка місцевої влади і політичних структур. Спочатку бібліотека хотіла зробити проект Update в усіх своїх філіалах, однак усвідомлюючи, що це нераціонально, бо пов’язано з великими витратами, реалізацією Update зайнялись лише у Центральній бібліотеці, яка отримала 150 тис. євро, та у районній Hasenbergl – 90 тис.

Крім того, у Мюнхені з’явилося чотири нові бібліотеки на колесах – кожен з автобусів обійшовся у 400 тис євро. Ще 250 тисяч євро пішло на запуски цілодобового бібліотечного онлайн-сервісу Onleihe.

Зазначу, що загалом щорічний бюджет Мюнхенської міської бібліотеки складає близько 37 млн євро, при чому 21 млн йде суто на заробітні плати працівникам, яких у штаті нараховується 500 осіб. Річний прибуток мережі сягає 3 млн євро.
Лідія Ражик
Категорія: Новини | Переглядів: 260 | Додав: metodist | Теги: Hasenbergl, досвід, Читомо, Onleihe, Мюнхен, Проект, Münchner Stadtbibliothek, Gasteig, бібліотека, update   | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright MyCorp © 2017