Пошук

Архів записів

Друзі сайту







Історична Волинь
Освітній навігатор
Рівненщина: регіональний інформаційний портал
Бібліоміст


читання інновації книжкова виставка книги РДОБ УБА бібліоміст Рівне Англійська мова аудіокнига бібліотека Інтернет бібліотеки Проект інтерактивна конференція акція Конкурс краща книга Рівненщини проекти навчання тренінг бібліотекарі реклама соціальні мережі майстер-клас Юлія Ковальчук громада влада Всеукраїнський день бібліотек Рівненська обласна бібліотека Рівненська область дозвілля письменник Бібліофест переможці перемога зустріч Грант презентація незрячі книга досвід обласна бібліотека краєзнавство освіта Письменницький маршрут інформаційні технології професійне читання фахова періодика інсталяція

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0






Неділя, 27.05.2018, 03:53
Вітаю Вас Гість | RSS

Libr.Net

методичний блог Рівненської обласної універсальної наукової бібліотеки
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » 2018 » Травень » 16 » Академічна доброчесність для університетської спільноти – запорука якісної освіти. Роль бібліотеки.
09:55
Академічна доброчесність для університетської спільноти – запорука якісної освіти. Роль бібліотеки.
 На початку 2016 року Американські ради з міжнародної освіти спільно з Міністерством освіти і науки України та за підтримки Посольства Сполучених Штатів розпочали Проект Сприяння академічній доброчесності в Україні, який охопив 10 українських університетів з різних регіонів. Термін реалізації Проекту – 1 січня 2016 року – 31 грудня 2019 року.
Метою Проекту є донести до університетської спільноти значення академічної доброчесності і наслідки недотримання її постулатів.
Академічна доброчесність означає, що в процесі навчання чи досліджень, студенти, викладачі та науковці керуються, передусім, принципами чесності, чесної праці та навчання. Неприйнятним є плагіат, списування, несанкціоноване використання чужих напрацювань.
Нажаль, на сьогодні, виходячи із міжнародного дослідження студентів економічного і бізнес-профілю, яке базувалось на опитуванні респондентів з багатьох куточків світу, у тому числі з України, було показано, що випадки академічного шахрайства найчастіше зустрічаються саме в нашій країні, а найменше схильності до таких проступків у представників Албанії, Киргизстану і США.
Потрібно наголосити, що академічна доброчесність стосується не лише якості освіти – вона напряму впливає на те, яких громадян виховує система вищої освіти в країні, які цінності закладаються під час навчання у ВНЗ та яким є «секрет успіху» в суспільстві.
Впровадження принципів академічної доброчесності в українських вищих навчальних закладах – це питання підняття якості вищої освіти та репутації самих ВНЗ, підвищення їхнього рейтингу, визнання дипломів університетів на європейському та світовому рівнях, підвищення конкурентоспроможності випускників цих ВНЗ.
Нині академічна доброчесність потроху стає трендом. І недарма, адже її недотримання знижує репутацію університетів, «здешевлює» дипломи в очах роботодавців, та й узагалі – руйнує авторитет української освіти у світі.
Серед інструментів дотримання академічної чесності науковцями, освітянами і студентами, без сумніву, є кодекс честі. Такий документ сам по собі не є панацеєю. Водночас це – інструмент, який повинен бути однією зі складових діяльності університету.
Формат такого кодексу в українських вищих навчальних закладах може бути найрізноманітнішим – або єдиним документом для всіх, або ж можуть бути різні документи для адміністрації, викладачів, студентів.
До боротьби за академічну доброчесність повинні долучитися всі – викладачі, бібліотекарі, студенти і, звичайно, адміністрація вишів.
Бібліотеки ВНЗ зі своїми ресурсами є підсистемою навчального закладу, складовою інформаційно-освітнього середовища ВНЗ, це той підрозділ ВНЗ, який відповідає за інформаційну підтримку навчального, наукового і виховного процесу. Діяльність бібліотеки тісно пов'язана з ВНЗ і цей зв’язок носить системний характер.
Завдання, які ставить перед собою бібліотека ВНЗ - інформування спільноти ВНЗ (студентів, науково-педагогічних працівників) щодо Проекту і участі ВНЗ в ньом.
Відкритий доступ до інформації є надійним засобом сприяння науковій доброчесності.
На сьогоднішній день все більше університетів приєднується до Проекту, приймаються Кодекси честі. З метою прищеплення навичок написання та оформлення наукових текстів, популяризації культури академічного письма у студентів, розробляється і впроваджується курс «Основи академічного письма».
Висновок:
наша молодь зможе успішно інтегруватися до міжнародної спільноти лише через визнання цінностей академічної доброчесності.
Галина Дроздюк
Категорія: Іноземка | Переглядів: 28 | Додав: black   | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright MyCorp © 2018