Пошук

Архів записів

Друзі сайту







Історична Волинь
Освітній навігатор
Рівненщина: регіональний інформаційний портал
Бібліоміст


читання інновації книжкова виставка книги РДОБ УБА бібліоміст Рівне Англійська мова аудіокнига бібліотека Інтернет бібліотеки Проект інтерактивна конференція акція Конкурс краща книга Рівненщини проекти навчання тренінг бібліотекарі реклама соціальні мережі майстер-клас Юлія Ковальчук громада влада Всеукраїнський день бібліотек Рівненська обласна бібліотека Рівненська область дозвілля письменник Бібліофест переможці перемога зустріч Грант презентація незрячі книга досвід обласна бібліотека краєзнавство освіта Письменницький маршрут інформаційні технології професійне читання фахова періодика інсталяція

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0






П`ятниця, 22.06.2018, 18:42
Вітаю Вас Гість | RSS

Libr.Net

методичний блог Рівненської обласної універсальної наукової бібліотеки
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » 2018 » Травень » 31 » Адвокація завжди на часі
15:38
Адвокація завжди на часі

В період децентралізації влади і проведення державних реформ погляди малоосвічених людей спрямовуються на бібліотеки, як заклади на яких можна економити, при цьому обговорюється доцільність їх функціонування. Бібліотекарі з мовчазним погодженням сприймають цей вирок, замість того, щоб посилити адвокаційну діяльність та довести уповноваженим приймати рішення, що книгозбірні дійсно важливі для громади й варті підтримки. Низький рівень поінформованості органів влади щодо діяльності бібліотек, нерозуміння їх завдань і функцій, необізнаність громади з ресурсами і послугами бібліотеки, відсутність діалогу з громадою,   а відтак, архаїчне уявлення про бібліотеку – результат недопрацювання нас, бібліотекарів. Щоб підкреслити важливість бібліотек для органів влади рекомендуємо звернутись до таких інструментів адвокації:

  •  Внесення пропозицій щодо участі бібліотек в Програми розвитку територіальних громад;
  • Звітуватися про роботу бібліотеки на сесіях місцевих рад і депутатських комісіях з аналітикою, візуалізацією та оперуванням фактами, цифрами ;
  • Проводити анкетування(опитування) щодо бачення бібліотеки і її корисності для органів влади;
  • Сприяти комунікації влади з населенням в онлайн та в рамках проведення зустрічей, круглих столів і інших заходів;
  • Впроваджувати ініціативи: соціальні, проектні, іміджеві і голосно про це заявляти, залучаючи до партнерської взаємодії органи влади і депутатів;
  •  Організовувати і проводити брендові заходи, літературні свята, мистецькі акції;
  • Залучення представників влади і депутатів, їх родин до дозвіллєвих заходів бібліотеки;
  • Готувати  і поширювати офіційні запрошення на бібліотечні події;
  • Лобіювати інтереси бібліотеки в середовищі депутатів, підприємців, потенційних партнерів;
  • Ініціювати особисті зустрічі, завжди бути готовим до конструктивного діалогу, переконливо оперуючи фактами, цифрами;
  • Позиціонувати бібліотеку  інформаційними листами, зверненнями та повідомленнями;
  • Здійснювати систематичну піар-діяльність у ЗМІ.

Адвокація бібліотек у громаді може здійснюватися такими інструментами:

  •  Організація  громадського простору у бібліотеках і розвиток сучасних бібліотечних послуг, релевантних запитам громади;
  • Звіт про роботу перед громадою;
  • Вивчення громадської думки, потреб громади, розвиток релевантних послуг;
  • Ініціювання громадських обговорень, круглих столів, інтернет-конференцій ;
  • Розширення каналів комунікації: соціальних, професійних, родинних, неформального спілкування;
  • Включення в громадські ініціативи: соціальні, проектні, іміджеві та  передбачені Програмами розвитку територіальних громад;
  • Брендові заходи, літературні свята, мистецькі акції;
  • Заходи соціальної адаптації  та інклюзії;
  • Підтримка коаліційного партнерства;
  • Розвиток волонтерського руху;
  • Створення групи друзів бібліотеки;
  • Створення та підтримка діяльності опікунської ради бібліотеки;
  • Входження бібліотекаря в громадські ради, підвищення авторитету бібліотекаря в громаді ;
  • Потужна піар-діяльність : соцмережі, офіційні сайти, рекламна продукція, ЗМІ;
  • Інформування через ЗМІ:  БД ЗМІ, прес-релізи, прес-конференції, участь в теле- і радіопрограмах, створення тематичних теле- і радіопрограм, власних рубрик у газетах, «прямі ефіри», інтерв’ю, написання та розміщення спеціалізованих публікацій, комплексний медіа- супровід важливих подій. Загальне інформування всіх цільових аудиторій :
  • виготовлення та поширення презентаційно-інформаційних матеріалів (представницькі буклети, річні звіти, бюлетені тощо);
  • електронні та поштові розсилання за заздалегідь укладеними списками (так званий «директ-мейл»);
  • виготовлення та поширення популяризаційних атрибутів (ручки з логотипами, календарі, плакати, наклейки, інші дрібнички, які мають на меті «нагадувати про присутність»);
  • обов’язкове відвідування заходів, що їх здійснюють інші організації (інституції), виступи, привітання тощо.

 І на завершення: Бібліотека, зокрема, в сільській місцевості – це єдиний доступний для всіх категорій населення заклад, який надає мешканцям  більше 60 послуг(!), сприяє їх інтелектуальному розвитку, соціалізації і  навчанню впродовж життя, працевлаштуванню і вирішенню повсякденних побутових питань, комунікації, проведенню змістовного дозвілля і розвитку творчих здібностей, а тим самим – зниженню соціальної напруги в громаді.  І про це варто говорити.

Світлана Ступницька

Категорія: Професія бібліотекар | Переглядів: 64 | Додав: 4ита4ка | Теги: бібілотека, адвокація   | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright MyCorp © 2018